|
| otiv13. 06. 2017 16:03:21 |
Kod murki treba još nešto doreći. Dolje su dva posnetka kamničke murke i već na videz djeluju drugačije i slažem se s tudjim botaničarima, kako sam pročitao na internetu, da ih ima više vrsta kamničkih murki.
1
2
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| otiv13. 06. 2017 17:59:57 |
@kati1909, naravno da je čupavi oklep. Na slici 21 je dlakavi skrečnik. Na slici 18 nije kamnokreč.
|
|
|
|
| velkavrh13. 06. 2017 18:17:22 |
kati1909 br. 20-gorska rumenika br.8 i 18-to je isti repnjak-rod križnica-mislim da bi mogao biti bohinjski repnjak,alpski svakako nije-listovi se ne vide dobro. Vrlo sličan pritlikavom repnjaku. Ostaje samo još br. 22 koji izgleda kao neki skrečnik.Ostalo skrečnika ima 40-50 vrsta, dvije vrste rastu čak u Australiji.Po proučivanju skrečnika zaključio sam da je piramidalni skrečnik.
|
|
|
|
| Apolonija13. 06. 2017 21:18:56 |
Ružoljubni prijatelji dobar večer! Svaki dan ponudite nešto novo, lijepo. Otiv, Brane, objasnite mi molim kako određujete oklepe. Kako znate da je na slici čupavi a ne dlakavi? Ima li vjetrenica karakteristične listove za troslistnu? Ne čini li vam se da ima takve listove (22) piramidalni skrečnik? Niski repnjak ima poraščenu listnu rozetu i stabljiku. Može li se isključiti prema slici? znatiželjna Apolonija
|
|
|
|
| otiv13. 06. 2017 21:35:56 |
Dobar večer! Dlakavi oklep ima samo rubove listova dlakave. Na Katinom posnetku su i stabljike dlakave, dakle je čupavi oklep.  
|
|
|
|
| Apolonija13. 06. 2017 23:00:47 |
Otiv, hvala za odgovor. Što se listova tiče slažem se, što se stabljika tiče ne. Misliš da kod dlakavog nisu dlakave? 
|
|
|
|
| velkavrh14. 06. 2017 06:36:14 |
Odlučio sam se za piramidasti skrečnik jer je gotovo identična slika ovog skrečnika objavljena na Zaplana net. Stvarno su si oba navedena oklepa po cvjetovima jako slična. Točno ih odrediš po listnim rozetama koje su različite. Kod trilistne vjetrenice listovi su veći i više na stabljici postavljeni. Podlesna vjetrenica cvjeta mnogo ranije. Trilistna raste više. Za određivanje repnjaka trebamo dobar snimak listova, stabljike, listne rozete.
|
|
|
|
| otiv14. 06. 2017 08:37:00 |
Predajem se...
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| velkavrh14. 06. 2017 11:57:16 |
Sutra ću snimiti Begunjščicu.
|
|
|
|
| kati190914. 06. 2017 12:51:45 |
Da, lijepo sam razburkala vašu cvjetnu idilu; zanimljivo i poučno slijediti vas u razmišljanjima "koja rožica je to". Možda to nije pravi naslov za objavu mojih fotografija, ali vaše znanje obogaćuje fotografiju i mene. Nemam tehničkog znanja kao Otiv, Brane, Zlatica..., čijih snimaka Apoloniji "ne daju mnogo posla", ali polazim od spoznaje da je draže uspostaviti osobni - emocionalni kontakt s objektom fotografije (cvjetlicom). Svaka fotografija treba imati i priču u sebi i da ti to uspije trebaš i ime (cvjetlice) kao "točku na i", zato "kradem" i vaše znanje; hvala! Brane; na slici br. 8 i 18 iste su cvjetlice snimljene zajedno; i još to: svi snimci su s Dleskovske planote!
|
|
|
|
| Apolonija14. 06. 2017 21:29:14 |
Kati, dobrodošla! Ovdje nismo ni fotografi ni biolozi. Volimo prirodu kao i ti. Utvrdjivanje imena biljaka je radost, pomoć, ponekad i izazov da nešto pročitamo, popričamo i zajedno nešto naučimo. Vrlo često je točno određivanje imena po fotografijama nemoguće. Morali bismo rožice imati pred sobom, znati što pregledati (poznati pojedinačne značajke), ponekad i pod mikroskopom....ali nismo biolozi Zato je često dovoljno utvrditi u koji rod biljka spada. Mislim da je bolje priznati da često ne možemo tako lako utvrditi ni vrstu. Otiv, nemoj biti previše skroman. Tvoje poznavanje rožica je više nego veliko
|
|
|
|
| peter215. 06. 2017 12:25:04 |
1
| (+5) |  | |
|
|
|
|
| Apolonija15. 06. 2017 14:21:15 |
peter2, hvala. U Bohinju raste stvarno puno različitih orhideja, uključujući rijetkog gomoljastog grbana
|
|
|
|
| zlatica15. 06. 2017 15:01:54 |
Bravo, peter2, oduševljavaš nas i upoznaješ s botaničkim rijetkostima.  
|
|
|
|
| Deniss15. 06. 2017 18:54:08 |
Kuštravi oklep bi se razlikovao od dlakavog po tome što bi njegovi listovi otpozdo bili potpuno obrasli, a ne samo po rubu, kao kod dlakavog...
1
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.