|
| Zvonček24. 07. 2018 21:46:01 |
Ne, Zlatico, "moj" grintavec nije sličan onome na tvojoj poveznici. Imam knjigu Toneta Wrabra Sto znamenitih biljaka na Slovenskom i listovi Hladnikova grintavca daleko nisu slični grintavcu na slici Dušana Klenovška. Kome vjerovati? Moj je vjerojatno opet bleštavi grintavec. Ići ću ponovno na Grmadu, jer bi cvjetao sve do jeseni. Zlatico, možda znaš koja biljka je na slici 3? Bleštavi grintavec sigurno nije! 
|
|
|
|
| Apolonija25. 07. 2018 09:19:46 |
Brane, muči te uskolistni talin (Thalictrum lucidum)
|
|
|
|
| zlatica25. 07. 2018 17:09:25 |
Zvonček, malo sam kasnila s odgovorom, ali nisam svaki dan na HN. Otkrito ti kažem da ne znam sigurno; ali ako pogledam listove na slici od Fleischmannovog grintavca koji sam ti zalijepila 20.7., tvoj ima listove potpuno iste, jako sjajne, dvije vrste, jedni ribasti kraj, drugi gladki podužni i ja ne poznam nijedan drugi grintavec koji ima takve listove. Budući da su Grmada i obronci pod njom tipično rastište gdje je Fleischmann našao svog grintavca jer je to područje temeljito obrađivao, čini mi se potpuno mogućim da je to upravo taj. Ako poznaješ nekog stručnjaka, neka provjeri; i mene jako zanima. lp
|
|
|
|
| Apolonija25. 07. 2018 19:23:40 |
Zvonček, slike su stvarno samo slike. Na njima je prikazano što jest, i biljke mogu biti u različitim fazama "razvoja". Pravo je da se ne "daš smesti", ako si u nečemu uvjerena i istražuješ dalje. I mi često samo pokušavamo naći pravi odgovor. Imam Wrabrovu knjigu i Zlatica vjerojatno također, ali ipak ne bi tako odbacio mišljenje o Hladnikovom grintavcu --Scabiosa hladnikiana. Slažem se i da je na 3 najvjerojatnije Fleischmannovo grabljišče --Knautia fleischmannii
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| velkavrh26. 07. 2018 17:33:38 |
Zvonček ovako: br. 5-traunfellnerjeva zlatica -dovoljno česta br. 8-točno br. 9-skalna prerast br. 15-planinski popon ili sunčece(Helianthemum alpestre) -taj popon raste najviše i ima najmanje cvjetove od svih popona.Ima i ime predalpski popon.U dolinama imamo čak navadni popon( Helianthemum nummularium (raste i više).Podvrsta navadnog popona je velecvjetni popon(Helianthemum nummularium subsp. grandiflorum).Tog obično vidimo po srednjim visinama i više.U stijenama ga zamjenjuje planinski popon.U okolici Crne Prsti uspičava još jedna podvrsta navadnog popona -bleštavi popon(Helianthemum nummularium subsp.glabrum sin.H. nitidum).Bleštavog popona još nisam na Crnoj Prsti vidio. Kamniške ivanščice -endemit KSA-letos još nisam vidio. Rara je.
|
|
|
|
| otiv26. 07. 2018 18:06:30 |
Počet ću s nepoznanicom... barem za mene 
1
2
|
|
|
|
| zlatica26. 07. 2018 18:23:47 |
zvonček, lijepo ti ide, sve više rožica poznaješ i put na Veliku Zelenicu je obično u ovo vrijeme pun cvijeća i tamo je stvarno lijepo. Ta kamniška ivanjščica baš znam gdje si je slikala, vrlo je lijepa i jedinstvena. Sreću si imala da je nisi propustila.  Otiv, imaš samo tu sliku neznanke? Nešto mi hoda po glavi, ali daj, zalijepi još neku fotku da lakše pogađamo. 
|
|
|
|
| Apolonija26. 07. 2018 20:33:55 |
Imaš li na umu ovu? izbrazdani kamnokreč / Saxifraga exarata ?
|
|
|
|
| otiv26. 07. 2018 21:24:18 |
Apolonija, hvala lijepa. Na slici je podvrsta izbrazdanog kamnokreča - kranjski kamnokreč I zanimivost, raste na vrhu Grintovca. 
|
|
|
|
| Apolonija26. 07. 2018 22:10:08 |
Znaš, već sam napisala kranjskog, ali cvjetni listići su mi se činili previše bijeli
|
|
|
|
| Zvonček26. 07. 2018 22:10:13 |
Velkavrh, hvala lijepa. Kako sam sretna svakog opisa kao što je tvoj opis planinskog popona. Prilažem sliku, ako sam naravno u pravu, velecvetnog popona i još jednu - mislim da je jedan od kamnokrečeva, samo koji. Listova gotovo nema. Hvala još jednom i lp P.S. Kamniških ivanjščica bila sam i ja jako sretna.
1
2
|
|
|
|
| Zvonček26. 07. 2018 22:17:53 |
Zlatica, hvala na pohvali. Ako je dobiješ od takve stručnjakinje kao što si ti, stvarno mogu biti sretna. I kao što sam rekla Brankotu, na pogled na kamnišku ivanjščicu raznežila sam se. Ljubitelji cvijeća će me razumjeti. Zlatica, Apolonija, pregledala sam i pročitala sve što sam našla o Hladnikovu grintavcu i Fleismannovu grabljišću i gotovo sam uvjerena da su na mojim slikama od 24.7. stvarno ta dva. Hvala još jednom obje i lp
|
|
|
|
| velkavrh27. 07. 2018 06:29:28 |
Zvonček, kod ovog kamnokreča dobro se vide sivozelene rozetice-dakle sinjezeleni kamnokreč-Saxifraga caesia. Kamnokrečima sam se temeljito posvetio prije nekoliko godina i istraživao koliko vrsta raste kod nas, ali sve još uvijek nisam našao. Najčešći je svakako skorjasti kamnokreč-Saxifraga crustata, zatim mu konkurenciju pravi vednozeleni kamnokreč-Saxifraga aizoides, puno ih je sinjezelenog kamnokreča-Saxifraga caesia, zelene jastučiće pravi homulični kamnokreč-Saxifraga sedoides, slijedi grozdasti kamnokreč-ima karakteristične rozetice slične netresku, visoko u planinama čim snijeg otpljuskne nalazimo kamnokreč s najvećim cvjetovima-burserjev kamnokreč-Saxifraga burseriana,visoko u planinama nalazimo kamnokreč s najmanjim cvjetovima-zvjezdasti kamnokreč-Saxifraga stellaris,najduže stabljike koje tako viru na planinski put ima prekrasni hostov kamnokreč koji se kod nas javlja u dvije podvrste-Saxifraga hostii,u sjeni uz šumske planinske staze živi klinolistni kamnokreč-Saxifraga cuneifolia,vlagu i sjenu voli okruglistni kamnokreč-Saxifraga rotundifolia,na stijename nalazimo smrznuti mah i puno cvjetića-to je nasršeni kamnokreč-Saxifraga squarosa,izbrazdani kamnokreč javlja se u tri podvrste-na Krnskom pogorju nalazimo endemični tamnocrveni ili crnožilati kamnokreč-Saxifraga exarata subsp. atropurpurea,visoko u planinama npr. na Mangartu,Razorju-kranjski kamnokreč-saxifraga exarata subsp. carniolica ,treći je muškatni kamnokreč-Saxifraga exarata moscata,rijetko ćemo naći skalni kamnokreč-ja sam ga u Bavšici-Saxifraga peraea,promijenjeni -Saxifraga mutata našao na Kozjeku na Jezerskom,triprsti -Saxifraga tridactylitis na Vremščici,visoko u planinama npr. tamo na Kanjavcu naš crveni kamnokreč-nasprotnolistni -Saxifraga oppositifolia subsp. oppositifolia. To su moji svi nađeni.Nisam pa našao nježnog,nenavadnog,kipećeg,nisam odredio ni hohenwartovog koji je sličan homuličnom. U dolinama raste još zrnat i brstični.Tko neka istraživanje me još čeka. Također u Austriji raste nekoliko kamnokrečeva kojih kod nas nema ili podvrste naših.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
|
|
|
|
| otiv27. 07. 2018 08:02:19 |
Brane, odlična zbirka kamnokrečeva. Nasprotnolistnog želim sresti, ali mi ove godine nije uspjelo... možda sljedeće, ako zima bude škrta sa snijegom i moći ćemo ranije u planine.  I koja je to rožica... raste vrlo visoko.
1
2
|
|
|
|
| zlatica27. 07. 2018 08:52:12 |
Da, Apolonija, odgovaram unatrag oko kamnokreča - točno ovog (kranjskog) sam imala na umu, ali jako blijedo žut mi se činio, skoro bijel, pa nisam usudila tvrditi. No, vi ste već sve obavili tj. odredili. Lijepo! 
|
|
|
|
| velkavrh27. 07. 2018 13:03:18 |
otiv,tvoja bijela rožica je resasta peščanka-Arenaria ciliata. Inače se i ja mučim s prepoznavanjem tih bijelih blazinastih otočića. Mučimo se s repnjacima,penušama,smiljkama,lepnicama,oklepima i još bi se našlo.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Zvonček27. 07. 2018 13:52:23 |
Velkavrh, H V A L A. Uvjerena sam da tvoje opise i razlage s veseljem čita mnogo drugih. Ako si nešto želim, to je u prirodi vidjeti nasprotnolistni kamnokreč. Lp
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| darinka427. 07. 2018 13:58:14 |
Cvijeće s puta na Jerebicu s naše strane.
| (+1) |  | |
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.