|
| CarpeDiem24723. 09. 2011 07:15:50 |
Bravo, Panda, samo otvori stvar! 
|
|
|
|
| krasovc23. 09. 2011 07:48:55 |
Neka mi daje misliti. Kažete da Lojz vjerojatno ne ruši, a čudno mi se čini kako je drvo došlo iz kasarne, pa je bilo lijepo spravljeno. I ja imam slike, razlika u godinama. Ali stvarno sneg pojede drvo, jer ga je bilo lijep kup prije 4 godine. Sad skoro ništa. Svaki put kad sam prolazio mimo dobio sam tipa da se vrtim oko kasarne. Vjerujte što hoćete, mislim da je velika, ogromna šteta što se događa. Šteta da je nisu uredili kao na Crni prsti. Lijepo bi bilo, ipak, obnoviti takve objekte, za sjećanje onih koji su "plaćali" te kasarne velikim mukama. Vi niste preko granice i, možda, ne razumijete što je okupacija, jer se sad još događa.
|
|
|
|
| dj1223. 09. 2011 08:51:43 |
Predlažem ovako - nas "Slovencev" ima cca 2 milijuna i ako svaki doprinese samo 1 EURO skupit će se 2 milijunčka - za taj novac bi se moglo obnoviti dosta na Morbegni. LP
|
|
|
|
| CarpeDiem24723. 09. 2011 09:00:33 |
Spreman sam doprinijeti mnogo više od 1 €! 
|
|
|
|
| Žan23. 09. 2011 09:21:20 |
Italijani su postavili Morbegno s točno određenom namjerom. Morbegna je bila politička izjava uklesana u kamen. Morbegan je bila spomenik talijanskom osvajanju našeg narodnog prostora. Zašto bismo mi obnavljali spomenik našeg poraza?
|
|
|
|
| zvončnica23. 09. 2011 09:28:07 |
Zato da ga budemo korisno koristili, @viharnik, lijepo je napisao, za skijaše i alpiniste u slučaju lošeg vremena, ostavimo tu zlu povijest, živimo sada, u ovom trenutku, nemajmo u sebi mržnju, nego lijepu misao svakog dana koji nam je dan.
|
|
|
|
| Žan23. 09. 2011 09:38:04 |
Zbog naivnosti nije pametno zaboraviti povijest. Neke stvari imaju negativnu konotaciju. Čak imena i riječi. Recimo kasarna ili Morbegna. Ove dvije riječi se loše čuju, nešto negativnog je na njima. Tko želi obnavljati, neka obnovi neki objekt koji nosi pozitivnu poruku. Recimo Staničevo sklonište, koje također treba brižne ruke i to mnogo više zaslužuje. I još je više od Morbegne.
|
|
|
|
| CarpeDiem24723. 09. 2011 10:07:41 |
Meni nije do oživljavanja starih mržnji, zamjera itd. Treba samo voditi vodu na svoj mlin, iskoristiti ono što je netko drugi već osmislio, malo renovirati i koristiti u produktivne svrhe! Ne da sad jer je talijanska neka propadne do amena, a mi ćemo se naslađivati gledajući kako propada - kamen po kamen, halooo? @Žan - više od Morbegna??? EDIT: Ups, mislio sam da se radi o Staničevom domu! 
|
|
|
|
| Žan23. 09. 2011 10:20:07 |
Da, Staničevo sklonište je znatno više od Morbegne.
|
|
|
|
| turbo23. 09. 2011 10:29:28 |
Da, znatno više. Samo Aljažev toranj je viši 
|
|
|
|
| adnap23. 09. 2011 10:37:50 |
Jakob Aljaž je 1895. dao isklesati i opremiti sklonište 55 m ispod vrha na južnoj strani, poimenovano je po Valentinu Staniču. Raznijeli su ga i izdubili Janez Klinar - Požganc i Kobar iz Mojstrane. Sklonište je veličine 2,4 × 2,2 × 2 m i imalo je dovolj prostora za 8 sjedećih ili 16 stojećih osoba. Prvotno je imalo i drvena vrata, klupe, stol i stolicu. vir: Wikipedija
|
|
|
|
| lingo23. 09. 2011 11:11:41 |
Također na Doliču je bila talijanska koča, na Prehodavcima talijanska straža, pa straže Porezen, Možnica, Komna, Bogatin, Lepena, Crna prst, sve sami vojni objekti. Kako možeš dobiti barem neko naknadu od nekoga tko je 25 godina okupirao tvoju zemlju i nikad ništa platio za to - ako ne iskorištavanjem barem onoga što je ostavio za sobom? Ne moramo biti zahvalni samo za sagrađene ceste, mulatjere i još toga, čak i hidroelektranu Doblar na Soči je recimo dao sagraditi Mussolini, a struja iz nje nam nije smrdjela svih ovih 70 godina
|
|
|
|
| Žan23. 09. 2011 11:38:17 |
Istina je da je dosta naših koča napravljeno od talijanskih vojnih objekata. S tim samim ništa nije krivo. Ali treba znati da Morbegna nije sagrađena zbog vojnih potreba. Ne zauzima nijednu vojno stratešku točku, sagrađena je u miru isključivo iz propagandnih namjera. Talijani su s njom označili svoju imovinu. Mislim da zato ne nosi pozitivnu poruku i ne zaslužuje obnove. U njezinoj blizini su Planika i Tržaška koča, vjerojatno stvarno nema potrebe da na temeljima s tako lošom karmom gradimo još jednu koču.
|
|
|
|
| Scabiosa23. 09. 2011 11:57:03 |
Lokacija Morbegne je prekrasna. Građevina je bila čudovita i tako bi zaslužila obnovu.
|
|
|
|
| CarpeDiem24723. 09. 2011 12:06:16 |
Ako je tako, onda neka se napravi i inicijativa za promjenu imena TRŽAŠKE koče, ali takvo ponašanje je za mene baš kontraproduktivno i besmisleno. Treba gledati naprijed (obnoviti stvar prije nego se sama sruši), ne natrag i oživljavati stare neugodne događaje!!! 
|
|
|
|
| Žan23. 09. 2011 12:14:17 |
Glava u Zaplanji je ona koja ima lijepu legu i prekrasan pogled, Morbegna si je samo prisvojila. Talijani prema lijepim zgradama nisu uvijek prijateljski. Džamiju u Logu pod Mangartom su srušili bez grižnje savjesti. Slovenci smo za Rusku kapelicu uvijek lijepo brinuli i još je danas u uzornom stanju. Predlažem da se umjesto Morbegne ponovno podigne mala džamija na rubu vojnog groblja pod Mangartom.
|
|
|
|
| pinkerton23. 09. 2011 12:14:39 |
Žan, samo u vezi s poviješću ako skačem - svi spomenuti objekti osim Bogatina i Komne (koji su bili na "našoj Austrijskoj strani") iz kojih su nastale koče sagrađeni su tek nakon rata, dakle nijedan poput Morbegne nije iz vojnih potreba. Ali ona je imala od svih najstrategičniju (najvišu) točku čuvanja na novo anektiranim sacre confini. Velika sličnost je još s Krnom, koji je @lingo propustio. Koča na Krnu stoji na temeljima spomenika-zavetišta koje je podignuto u spomen talijanskim osvajačima Krna, pri obilasku pogledajte platformu i stube, jedan velik kameni orao s portala još uvijek valja nekoliko desetaka metara niže na kamenju. Monte Nero bio je simbol njihova vojnog uspjeha, koča na istom tom mjestu je povratni bumerang talijanske oholosti, nije loše, to je dobra karma za NAS.
|
|
|
|
| Žan23. 09. 2011 12:19:52 |
Da ne bude zabune. S imenom Tržaške koče nije ništa krivo. S Talijanima također nije ništa krivo i ne smijemo ih gledati kao naše vječne neprijatelje. Naprotiv! Krivo je da bismo obnavljali njihov vojni spomenik (gdje nije pao nijedan njihov ili naš vojak) gotovo na vrhu naše nacionalne gore.
|
|
|
|
| Žan23. 09. 2011 12:28:41 |
Vrh Krna su Talijani hrabro osvojili i dugo ga branili. To im treba priznati i zaslužuju spomen-ploču na vrhu. Južna pobočja Triglava su podmuklo zauzeli nakon kraja rata. Ne mogu očekivati da ćemo im zato pljeskati ili čak održavati njihovu bivšu vojarnu koja niti naše ime nema. Rušiti je nije potrebno, ali obnavljanje bi bilo skoro grijeh.
|
|
|
|
| Jani 5523. 09. 2011 12:53:26 |
Hej Slovenci, spalimo, srušimo sve iz vremena prvog i drugog svjetskog rata, kao i iz vremena Ilirskih pokrajina, Marije Terezije, skratka sve prije neovisnosti. Na mjestu Morbegne pa ipak izgradimo prepotrebnu novu modernu planinsku postaju koja se neće morati stalno ponovno graditi zbog lavina (Zasavska koča), pod uvjetom da ima bolje sanitarije od Kredarice. Živjela Morbegna!!!
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.