|
| matic.m28. 05. 2009 13:05:32 |
Pozdrav, danas sam krenuo na Lisco kroz selo Razbor. Kad sam izašao iz sela, počeo me preletavati jastreb. Najprije je njegovo ponašanje izgledalo nedužno. Cijelo vrijeme me držao na oku i počeo letjeti prema meni kao da hoće uloviti plijen. Da se nisam branio štapom, mogu se samo pitati što bi mi napravio. Sakrio sam se u obližnju šumu nadajući da će me ostaviti na miru. Kad sam se vraćao, opet me dočekao. Ovaj put je letio još više i zatim zaronio na mene velikom brzinom. Jako sam se uplašio. Zahvaljujem se ljubaznom domaćinu koji me odvezao natrag do sela Razbor. Ima li netko možda pojma što je razlog za takvo ponašanje? lp, Matic
|
|
|
|
| koprofag28. 05. 2009 14:13:13 |
po mom mišljenju razlog je bio previše alkohola, jer 1. jastrebi su mrhovinarci i ne love plena, nego se hrane mrtvim životinjama. 2. jastreba možeš vidjeti na Lisci samo 1. aprila 
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| matic.m28. 05. 2009 14:48:14 |
A ti misliš da vas ja zajebavam? A misliš da sam pijan hodio na Lisco? NE! Doma sam si pročitao malo o jastrebima i sad znam da su mrhovinarci. Ne razumijem pak to kako jastreba na Lisci možeš vidjeti samo prvog aprila. Još domaćin mi je rekao da su jastrebi i da ih ima jako puno jer su zaštićeni. I nije me napadao na Lisco nego kod sela Razbor. Ako ne znaš razloga zašto takvo ponašanje te ptice onda ne piši gluposti. Škoda prostora na serverima.
|
|
|
|
| viharnik28. 05. 2009 15:45:27 |
Da, lačni su bili, vjerojatno dugo nisu ništa ulovili pa zato nisu jeli.
|
|
|
|
| Kriška28. 05. 2009 16:27:09 |
Jesi li ti stvarno potpuno siguran da si vidio jastreba??? Da nije možda bio oraš, sokol, kanja? Ako je bila neka od tih životinja razlog je možda taj da ima negdje gnijezdo s mladima i procijenila je da predstavljaš opasnost za njih i otjerala te. Jastrebi pak trebaju živjeti u jako drugačijem okruženju.
|
|
|
|
| matic.m28. 05. 2009 16:58:15 |
Da, sve manje sam siguran da je riječ o jastrebu. Očito ni prijazni domaćin ne zna točno koje ptice prelijeću njihovo nebo. Rekao mi je i da ih te vrste ima jako puno jer je zaštićena i ne smije se strijelati. Razlog da je imala gnijezdo negdje je jako razumljiv. Hvala puno na odgovorima
|
|
|
|
| matic.m28. 05. 2009 17:04:37 |
U gornjem lijevom kutu klikni PLAY AUDIO
|
|
|
|
| bojann28. 05. 2009 17:10:40 |
Strašno! Ja bih se "usrao" od straha da mi se nešto takvo dogodi. Ne znam ali stvarno zašto? Možda ima gnijezda u blizini.
|
|
|
|
| SlavkoJ5. 06. 2009 21:24:14 |
To što te napalo bila je naša najčešća ujeda - kanja (Buteo buteo). Najčešće ih vidimo kako kruže nad poljima i čujemo njihov oštri 'kiaa kiaa' visoko iznad nas. Potpuno su neškodne (čak i našim kokošima unatoč općem mišljenju - jedine ujede kod nas sposobne odnijeti kokoš su planinski orao i kraguj), ali mogu biti prilično agresivne pri obrani gnijezda. Vjerojatno si neprimjećeno ušao blizu gnijezda, pa te skrbna mama samo htjela otjerati od mladunaca. Iako ti je sigurno izgledalo strašno, gotovo sigurno te ne bi ozlijedila, samo prepala. još opis: http://www.kpss.si/gospodarjineba/122
|
|
|
|
| viharnik6. 06. 2009 17:09:50 |
Te ptice bih se i ja bojao.
|
|
|
|
| Sam.volk6. 06. 2009 17:48:56 |
Matic, veliku grešku si napravio što si se sakrio u šumu. Tamo bi te mogao napasti medvjed. Drugi put pazi kamo se skrivaš. Lp
|
|
|
|
| dusko236. 06. 2009 18:31:18 |
Za sigurno događaj koji se događa vrlo rijetko. Što se "dogodilo" ptici ni važno. Već za tjedan dana ostaje samo lijep sjećanje na prvinsku avanturu i tako će ostati. I zato idem u planine.
|
|
|
|
| andrej7676. 06. 2009 19:09:17 |
@Viharnik gdje u SLO imaju najbolju ponudu za Fitwell ili bolje kupiti u Italiji?
|
|
|
|
| matic.m6. 06. 2009 23:01:10 |
Sad se samo smijem tom događaju. Ali u tom trenutku mi nije bilo svejedno kad je ptić švignuo nad mojom glavom. Baš čudno mi je bilo da je uz vjetar dobivao na visini, zatim zategnuo krila uz sebe i ciljao direktno na mene. Šteta što nisam snimio taj događaj fotoaparatom, bio bi vjerovatniji za neke.
|
|
|
|
| LauraF24. 05. 2015 14:28:28 |
Kanja je ujeda iz roda Jastrebova (iz Wikipedije). Danas me je i Kanja proganjala u šumi kod Motokrosa kod Šentvida kod Stične (blizu Ivančne Gorice). Domaćin mi je rekao da je to Kanja i da može proganjati, ali nije čuo da je koga stvarno napala. Možda stvarno nije bio napad jer me stvarno nije ozlijedila ili dodirnula, ali me učinkovito proganjala, pratila i preletala. Zbog toga pretpostavljam da možda nije bila ni Kanja nego Kraguj, koji može napasti i čovjeka kad brani gnijezdo(http://www.gnezdilnice.si/index.php?path=kragulj). Točnije, ako je bio Kraguj onda mlad Kraguj, svijetlo smeđe boje, stariji su sivi. I Kanja može biti svijetlo smeđa. Tijekom preletanja Kanja/kraguj vrištao je i bio cijelo vrijeme jako glasan. Bio je jako uporan i po mojoj procjeni pratio me oko 1,5 km, preletavao me nisko oko 700 m tako da sam se morala čučati. Kad sam hodala ili trčala naprijed preletavao me s drveta lijevo na drvo desno. Preletavao me otpozadi pa onda opet ispred mene jednom lijevo pa desno. Cik-cak preletavanje koristio je dugo i uporno. Istina na kraju me nije napao, ali svojim upornim cik-cak preletavanjem me uvjerio da bi bio spreman i napasti. Zanima me kako reagirati ako mi se to ponovno dogodi? Jer zbog toga se ne bih odrekla svojim šetnjama u obližnjoj šumi.
|
|
|
|
| ZeK24. 05. 2015 15:12:26 |
neće te napasti. reagiraš pa tako kot tokrat. ideš do tamo gdje je ne smetaš više.
|
|
|
|
| SamoK24. 05. 2015 15:12:26 |
Mišlim da je najbolje ostati kod kuće i gledati televiziju, jer je svijet vani tako OOOOOMRAZNO opasan - svuda kanje, medvjedi, vukovci ... Strah i trepet! Ne znam zašto država samo ne pokolje te gadove da možemo mirno hodati po prirodi.
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.