|
| brett21. 08. 2020 07:32:39 |
Pozdrav, trenutni Alpinini niski pohodni čevlji dolaze kraju. Ozbiljno razmišljam da bi si omislio niske planinarske cipele koji bi po potrebi zamijenili visoke. Jer opažam da ima sve više planinara za visokogorje niske cipele. Namjena upotrebe: sve sezone osim u vremenu snijega. Što predlažete?
|
|
|
|
| iUnknown21. 08. 2020 14:15:01 |
Ja se zaklinjem na La Sportiva Ultra Raptor. U nekim slučajevima sam ih koristio i u snijegu, ali tada sam koristio i gamaše. Prije svega jako su udobni za nošenje, jako dobro se drže na kamenitom tlu. Mana tog boljeg prianjanja je da se brže istroše. Obično mi traju oko 500 Km, dok su mi neki lošiji čevlji trajali i preko 1000 Km. Ali su u zadnje vrijeme postali dosta skuplji. Na početku sam GTX model kupovao oko 105 EUR, sad se možeš veseliti ako ih dobiješ za 130. Zato za neke slučajeve gdje prianjanje nije toliko važno koristim i Salomon cipele. Salomon mi nije toliko udoban kao La Sportiva i također znatno više klize po skalama i korijenima. Jedan model koji trenutno koristim je bolji za blato od La Sportiva.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| HikerGirl23. 08. 2020 21:10:38 |
iUnknown, nosiš li GTX verziju ili obične? Imam oboje (Raptorke) i super su mi za kratke šetnje, ali čini mi se da mi pod GTX u vrućini jako znoje noge. Oni koji nose niske GTX cipele na duže ture - kakve čarape imate gore? Posebne sintetičke ili obične? Sa sintetičkim čarapama do gležnja mi se još više znoje noge mislim...
|
|
|
|
| Climber9124. 08. 2020 08:09:08 |
La Sportiva TX4 također odlični 
|
|
|
|
| marsus197824. 08. 2020 08:47:37 |
Pozdrav brett, Ako želiš planinarske cipele a ne adidaske Ultra raptor i slično imaš baš puno izbora. TX4 su prikladni uglavnom za prilaze, idealni za sportske ferate jer imaju stvarno ljepkivu gumu. Ostalo u skupinu niskih planinarskih cipela spadaju Mammut Ayako low, Millet Friction, Black Diamond ih također ima, Alpina Mjoy low itd. s membranom ili bez. Ja koristim Mammut Ayako low i jako su dobri planinarski cipele, penjanje do III. stupnja, besputja također nema problem, ferate, jako zahtjevne staze...ali sve ovisi o tvojoj nozi i čvrstoći tvojih gležnjeva i TEŽINI TVOG RANCA. Moja praksa do 10 kg još niske cipele, preko 10 pola visoke ljeti i visoke za ostalo. lp. Marjan
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| sla24. 08. 2020 08:59:04 |
Ja imam La Sportiva Raptor bez Goretexa i La Sportiva TX4. Budući da zadnje vrijeme stvarno puno hodim (radim SPP), mogu reći moje iskustvo. Raptorke za visokogorje nisu najbolji izbor jer nisu dovoljno stabilni, tamo su idealni TX4. Za srednje gorje gdje ima i makadamskih i asfaltnih dijelova bolje su Raptorke koje su u suštini trail patike a ne niski gojzari. Problem je u jutarnjem i dopodnevnim dijelu dana jer zbog rose po travi i šavu oba jako brzo promoče. Nažalost ću oba modela ove sezone kao da uništiti.... To nije obuća koja bi izdržala više godina pri tako intenzivnoj upotrebi kao što imam ove godine. Nekad su radili obuću koja je izdržala neuporedivo dulje.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| iUnknown24. 08. 2020 09:21:20 |
@HikerGirl Sorry, nisam pazio i nisam gledao. Ja imam oboje. GTX i obične. Obično imam oboje barem po dva para. GTX često nosim i ljeti kad planiram put preko terena gdje ima i trava. Ujutro je po travi često rosa i ako nema GTX onda imaš sve čarape u cipelama odmah mokre. GTX + gamaše sam nosio i po pustinjama u SAD u jakoj vrućini jer je pijesak tamo tako fin da ide sve kroz ako nema GTX. Testirao sam sve moguće čarape jer sam na početku imao probleme sa žuljevima. Zadnjih 4 godine nosim samo BRBL Atlas (Kibuba) koji su mi od svih testiranih najbolji. Jako rijetko dobijem neki mali žulj, uglavnom na baš dugim rutama.
|
|
|
|
| iUnknown24. 08. 2020 09:34:20 |
La Sportiva TX4 ne poznajem i jednom ću ih kupiti i isprobati. Potpuno sam svjestan da za silazak po kamenju npr. s Grintavca dolje nije tako prikladno kao neki gojzari ali sam prilagodio način hoda tako da mi to ne pravi problema. Što se tiče težine pa sam više puta nosio s niskim cipelama 75l ruksak težine 12-15 Kg od Savice preko Komne na Krn i natrag istog dana pa nisam imao problema. I to nije bila jedina takva tura.
|
|
|
|
| bianco.nero24. 08. 2020 11:40:34 |
Ja imam TX4 i su mi TOP, jako udobni u kombinaciji s BRBL čarapama, prianjanje je super. Što se obrade tiče u usporedbi s Raptor ili Akyra puno manja, a hodim i po kamenju i nakon recimo 5 ozbiljnih pohoda još nema znakova ozbiljne obrade. Recimo Akyra su mi se uništile nakon 2 pohoda jer je guma jednostavno premekana za stijenje. Po mojim iskustvima s La Sportiva mogu reći da su ovi trail copati stvarno samo za trail trčanje, ne za ozbiljno planinarenje jer su jednostavno premekani i brzo se unište.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| HikerGirl24. 08. 2020 13:13:34 |
Hvala na odgovoru, iUnknown. Isprobat ću nogavice koje preporučuješ, jer i ja imam probleme s žuljevima.
|
|
|
|
| Lunatixz24. 08. 2020 13:18:12 |
Ako tražiš cipele za visokogorje onda bi ti sigurno preporučio jednu od donjih dvije opcije - ovisno o tome koji bolje odgovaraju tvom tipu stopala. Oba tipa su iz razloga daleko najpopularniji izbor među penjačima/alpinistima (i sam se krećem u tim krugovima). Oba imaju na đonu vrhunsku Vibram Megagrip gumu koja nudi izvrsan oprijem, a istovremeno se ne troši prebrzo - za 50-60€ certificirani obućar može zamijeniti đon originalnim (Shoesdoctor, ..). - Scarpa Mescalito (https://www.kibuba.com/obutev/nizki-pohodniski/moski/Moski-nizki-pohodniski-cevlji-Scarpa-Mescalito) - La Sportiva TX4 (https://www.iglusport.si/tx-4-gtx) U prošlosti sam za visokogorje koristio i gorske trkačke cipele, ali su znatno manje stabilne i otporne, za melište praktično neuporabne (jedan par sam uništio na prvem malo dužem melištu). Takav tip cipele sada koristim gotovo isključivo za sredogorje / dobro utabane (pretežno) šumske staze, gdje svakako blistaju. Najsmislenije je kupiti dva para (1x TX4/Mescalito i 1x gorski trkački) koje onda koristiš ovisno o zahtjevnosti puta - cijena na duži rok kupnja dva para ne dolazi ništa skuplje, jer ćeš ih imati zbog manje frekvencije korištenja toliko dulje.
|
|
|
|
| sla24. 08. 2020 13:28:35 |
Slažem se s Lunatixz-om. Što se nogavica tiče, tako je. U Raptorke obučem Salewine tanke niske nogavice iz Kibube (ispričavam se zbog reklame), u TX4 neke kratke trkačke štumfice iz Hofera. NIKAD nisam imala žuljeva, ali uvijek kad stanem na više od 3 minute, skidam cipele i nogavice i stavljam ih na sunce da se osuše. Tada si navučem klompe, bio to greben Stola ili vrh Prisojnika. Stvarno izgledam kao Čeh, ali sistem funkcionira. Nema boljeg nego prozračiti stopalo i na suho stopalo obući suhu nogavicu. Ako ima više vlažnosti, iz cipele vadim i uložak (mislim da se tome kaže i steljka). A što se trošenja cipele tiče - na TX4 mi je već skoro otpao taj prošireni dio đona koji je obojen, a cipelu nosim tek 2 mjeseca....
|
|
|
|
| nteam24. 08. 2020 22:25:01 |
sla, da ćeš u jednoj sezoni "istrošiti" dvoje cipela samo je za pohvaliti . Meni se to tako događa već par godina . Teški gojzarji, stari po 10, 20 i više godina, preživjeli su . Ja trenutno koristim dynafit feline SL 2020, dobre iskustva imam još sa Salomon speedcross 5, s La sportiva ultra raptor imam najgore iskustva od navedenih. Lp!
|
|
|
|
| sla25. 08. 2020 07:58:35 |
Prethodno sam koristila Scarpa Zen, ali u Sloveniji ih nema za moju nogu. Ali La Sportiva TX4 su kao copati naspram Scarpi. Za melište pa nisu... Superge za visokogorje (kao što sam već napisala) su previše nestabilne. Nakon spusta s Grintovca i Kočne, preobula sam se na Češkoj koći iz TX4 u Raptor, pa sam mislila da ne znam više hodati  Kad istrošim scarp u planinama, još uvijek su korisne za MTB 
|
|
|
|
| nteam25. 08. 2020 10:08:20 |
Osjećaj stabilnosti se stekne s kilometražom. Melišta tada više nisu problem.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Lukito25. 08. 2020 10:47:34 |
Ultra raptor GTX koristim za kraće izlete (šetnju psa ujutro preko brda), Kriska Gora itd. Za sve ostalo su mi potpuno premeki za moju težinu. Ali sviđaju mi se jer imam široku nogu - prije sam imao Salomon speedcross i mnogo su uže. Za kišu za kraće udaljenosti imam Crossover 2.0 GTX i stvarno me još nikad nije razočarao (trava / blato / snijeg, na stijeni gotovo nisam nosio). Isprobao sam i Garmont Dragontail ali nije mi leglo sa mojom nogom i svinjski teške cipele su. Vjerojatno bi nekad dao šansu LaSportivi Hyper, trenutno za lakše penjanje i ferrate koristim Montura Yaru. A onda smo kod visokih, koje nosim većinu vremena. U gojzarjima teško trčiš. I ja, zato nemam problema s tim  La Sportiva TX5 su mi bile malo previše gumene (zato nisam ni pogledao niske TX4). Zadnje dvije godine za ljeto nosim Trango Trk Leather GTX i super je, vjerojatno će đon izdržati još jednu sezonu, ali već su malo poderani od melišta. Za snijeg Nepal Cube GTX (za mene najudobnija cipela od svih) - nakon dvije sezone đonovi su malo otpali, treba zalijepiti nove. Za između gledam Trango Tech Leather GTX koji su stvarno ultra lagani i svi mi ih jako preporučuju. Pri takvoj težini za sebe ne vidim smisla kupovati niske. Ne razumijem samo kako održavate cijele gležnjeve u niskim cipelama/supergama na melištu?  Aja, nogavice. Neke planinarske da se ne svaljkaju i da je osjećaj na đonu suh. Lorpen deblje za gojzarje, tanje za superge. Istina je da se ne sjećam kad sam zadnji put imao žulj.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| biba25. 08. 2020 11:30:31 |
@brett: Moji prvi niski čevlji (prije 8? godina) bili su Garmont Dragontail. Đon robustan kao na gojzarjima osigurava krutost i stabilnost. Odličan oprijem i za penjanje. Takav ili sličan čevelj bih preporučila pri prijelazu na nisku obuću. I La Sportiva TX4 je u redu cipela za visokogorje, zbog đona bolje se snađe na stijeni. Ima manje profila od Dragontaila. Što se La Sportiva Ultra Raptor tiče, slažem se sa gornjim komentarima da su manje prikladni za visokogorje. Nosim samo još niske pristupne ili trkačke cipele, ovisno o terenu, aktivnosti. Zimi Nepalke. Ne kompliciram s nogavicama, nemam problema sa žuljevima ni s melištem. Ne nosim GTX cipele ljeti, pretoplo je.
|
|
|
|
| čara25. 08. 2020 13:32:04 |
Ali Merrell Vent spadaju pod planinarske? Bi bio dobar oprijem i na stjenovitom? Više sredogorje, visokogorje (još) nije za mene, po vrlo zahtjevnim stazama također ne hodam. Do sada je Stol bio najviše što sam postigla.
|
|
|
|
| coffee25. 08. 2020 15:17:22 |
Načelno će svaka cipela pripasti na običnom stjenovitoj stazi, ako nije mokra ili izlizana. S obzirom da te zanima sredogorje, što znači uglavnom hodanje u šumi, osobno bih odabrao nešto s više grebenastim đonom. Inače ne znam kako je iznutra, ali ta mrežica vjerojatno neće dugo izdržati na kamenitim stazama, a i voda mi se čini problematična, neki zanosni travnjak ti može natopiti stopalo.
|
|
|
|
| Janezs25. 08. 2020 17:05:55 |
Imam upravo problem s Marrel GRX, niski (nalaze se u autu), pogledat ću točnu oznaku. Na mokrom, jako klize bez obzira na podlogu (kamen, asfalt). Na suhoj podlozi super.
|
|
|
|
| turbo25. 08. 2020 17:59:04 |
| (+1) |  | |
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.