Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?

Novi bivak pod Skutom u fotozgodbi

Ispis
Viper24. 08. 2015 21:15:24
Definitivno, bilo bi više nesnage u bivaku ako bi bio potpuno opremljen. Jer onda bi još više hodili samo prenoćiti gore također za više dana, pogotovo sad kad je bivak nov.
sviđa mi se
jax24. 08. 2015 22:19:05
Ne slažem se. Ako je jedan od osnovnih namjera bivaka i da služi kao sklonište u nevolji, onda treba uzeti u obzir da npr. par ćebadi može predstavljati razliku između života i smrti.
Također mislim da viperov argument ne drži. Baš ako se netko namjeri načrtno prenoćiti u bivaku na više dana, nije mu poseban problem ponijeti gore malo više stvari. Ako pa ga trebaš samo za dvodnevnu vezanu turu, onda vrlo dobrodošlo da osim svega ne moraš vući spavaći vreću pa još čega.
(+2)sviđa mi se
viharnik25. 08. 2015 08:22:48
Potpuno pogrešna razlaga Jaxa.
Bivak je vrlo dobro izoliran i bit će takav i zimi, zato nitko tko se u njega skloni, čak i bez ćebadi, neće se smrznuti.
Kao drugo nijedan bivak nije misljen da se u njemu zadržavaš više od jednog dana, jer treba ostaviti prostor i planinarima iza (vidi pravilo na vratima sa spavaćim vrećama i strelicama u krugu). U našim planinama također sumnjam da bi se netko zadržavao nekoliko dana na jednom i istom mjestu.
Kao treće one podloge na krevetima bi nakon nekog vremena počele mirisati na upišano i opet smo tamo gdje su bili stari bivaci. Ukratko autentičnost macesnovog drva je najbolja varijanta čistog i prozračnog bivaka te istovremeno s funkcijom dobre izolacije, ništa drugo planinar u visokogorju ne treba.


sviđa mi se
Trobec25. 08. 2015 10:03:58
viharnik, ako je par dana zaredom -15 i vjetrovno (što na 2070m nije ništa neobično), bit će i unutar bivaka temperatura pala blizu -15 bez obzira na kakvu izolaciju.
Bivak stvarno nije namijenjen tome da budeš u njemu više dana, ali ponovno, vremenske prilike te mogu prisiliti u to.
sviđa mi se
viharnik25. 08. 2015 10:32:05
Zimi je dovolj spavaća vreća na madracima, ako koga smrzava, neka si gore donese još neki termofor.
Možda će zimi biti i manje od -15°C, ali već par ljudi i neki kuhalnik potpuno dovoljno zagrije unutrašnjost bivaka. Uvijek nakon oblaka izlazi sunce, koje će bivak i zimi zbog velikih površina prozora zagrijati toliko da se ni noću neće drastično ohladiti, garantiram.
sviđa mi se
Janez Seliškar25. 08. 2015 10:41:04
Veća udobnost, više "turista" očekivati, dakle... oni koji žele udobnost, donesite je sa sobom.
sviđa mi se
jax25. 08. 2015 10:58:35
U pitanju je to da u hribima obično ne nosimo sa sobom spavaće vreće i štednjak (no, za vas ne znam). Ako bivak treba funkcionirati i kao sklonište u nepredviđenim situacijama, nešto od toga mora već biti tamo. U stvarnosti je upravo suprotno od onog što kažete. Ako je bivak potpuno prazan, to neće predstavljati nikakav poseban problem onima koji će planirati spavanje u njemu (i možda ostati više dana). Ali njegova funkcija skloništa u nuždi bit će dosta oslabljena. Aja, usput, na videu nisam vidio ni kutiju za prvu pomoć. To je pa stvarno nužno. Iako možda autor nije snimio, to ne mogu reć.
Ono o tome da se podloge natopu piškom, pa - da, i? Onda se ih zamijeni, ne. Bivak također treba povremeno održavati ... Jasno je da ni ovaj neće vječno biti nov.
(+1)sviđa mi se
pikica125. 08. 2015 11:14:39
Čini mi se da ste malo previše nestrpljivi. Bivak vjerojatno još nije službeno otvoren, kad bude vjerojatno će i neka deka biti unutra. Jer ako te loše vrijeme uhvati gore i dođeš potpuno mokar unutra dobro je imati u što se umotati. Pa i metlu i kantu za smeće će donijeti, ništa straha.
Žalosno je da je neki bimbac već gazio po zidovima čizmama. Sto đavola, čak i ako se ne slažeš s bivakom to ne smiješ raditi, čista podlost i ništa drugo.
(+7)sviđa mi se
Keko25. 08. 2015 11:15:15
Bivak sam po sebi nudi samo sklonište od oluja, vjetra i djelomično mrazu. Dodatna oprema je samo luksuz koji je dobrodošao. Nitko to ne može zahtijevati kao obvezan dio opreme. Kad alpinist usred zime bivakira negdje u stijenama, u takvom bivaku, čak i neopremljenom, vjerojatno bi se osjećao kao u nebeskom kraljevstvu.
(+8)sviđa mi se
palček plezalček25. 08. 2015 17:11:38
Da, svatko tko mora usred zime bivakirati u stijeni bio bi neizmjerno sretan kad mu barem oko ušiju ne bi zviždalo, ali ako si taj isti alpinist koji prespava u bivaku jer će sutra ujutro u stijen i sići drugom stranom hriba, vjerojatno ne bi vukao sa sobom od spavaće vreće do deke i od čelne lampe s dodatnim baterijama do štednjaka, ili ima i takvih? Otvarači nisu uključeni mežikanje
(+2)sviđa mi se
viharnik25. 08. 2015 18:34:10
No, zato pa... bodite veseli da imate novu strehu nad glavom, nostalgične peći tako više nisu moderne u bivacima. Umjesto toga postoje dobro napravljene spavaće vreće gdje je i puh hidrofoben na vlagu. Sad je Rab napravio ne predrago i vrlo dobru vreću za comfort -15°C, 800g puha 650 cuin, 1300g. http://rab.equipment/ww/shop/sleeping-bags/summit-800
sviđa mi se
lino25. 08. 2015 18:43:14
Viharnik, ti si živi leksikon. Hvala na poveznici, odlična stvar!
(+1)sviđa mi se
pohodnik3825. 08. 2015 20:30:59
Ja sam napravio posnetak @jax, res nema kutije za prvu pomoć, barem ja je nisam vidio. Res je da svaki planinar mora imati manju prvu pomoć u ruksaku (ni obvezno - je pametno) da možeš nuditi pomoć sebi ili drugome.
(+3)sviđa mi se
viharnik25. 08. 2015 20:36:01
Jedna od boljih, samo da kod nas u Sloveniji trgovine ne žele znati što ima vrijednost i kvalitetu. Rade samo s firmama gdje su si godinama pribavili dampinške uvozne cijene, mi kupujemo jer mislimo kako je jeftino, ali još uvijek previše skupo za tu kvazi kvalitetu.
Dakle, ova vreća košta u trgovini Bergfreunde.de punu cijenu 365 eur/snižena na 250 eur i rasprodana, za što kod nas po pertex materijalu i kvaliteti puha ne dobiješ ni pribliška, na temperaturnu ljestvicu sploh ne. Čitao sam i recenziju ove vreće kad jedan opisuje da ju ima za svuda po Himalaji i da je još pretopla i udobna zbog pametnih širinskih mjera.
(+1)sviđa mi se
SamoK25. 08. 2015 22:09:49
Viharnik kad odeš na Himalaju kupi takvu skupu vreću, za kod nas je dobra i ona za trećinu cijene.
(Kada će već kraj ovog malikovanja opreme PRESS??!!)
sviđa mi se
viharnik26. 08. 2015 07:10:58
Trećina cijene vreće bit će pogodna samo za ljetne dane. Za zimu trebaš pri ruci barem dobrih 300 eura za puh ako ne želiš smrznuti, što je još uvijek prilično jeftino za dobru vreću gdje cijene idu od 500 eura pa nadalje. Vreće s Pertex puhom su malo jeftinije ali teže za nošenje zimi.
Recenzija ove sicer pristupačne vreće je ovdje, onaj drugi s Himalaje http://www.outdoorsmagic.com/reviews/sleeping/down-bags/rab-summit-800/2583.html
sviđa mi se
lizika26. 08. 2015 07:21:06
@viharnik,

pa ti valjda ne trebaš vreću zmeden zar nije dovoljno malo meditirati i povezati se s onim silama gore negdje zavijanje z očmi mislim znaš, inner space pa meditacija pa OM . . . velik nasmeh



(+7)sviđa mi se
viharnik26. 08. 2015 07:24:37
Da, poznato je da tibetanski monasi kad su samo omotani u deku meditirali na ledu, taj se led sam počeo topiti. Inače ja radije -20°C nego te stupnjeve koji opet dolaze za kraj tjedna. Ništa, idem raditi, za vikend pa još 5m3 drva složiti u bajtu.
sviđa mi se
zippo26. 08. 2015 09:43:31
Onda će stvarno teška zima doći ako drva već u bajtu umjesto u drvarnicu stavljaš. A nemaš unutra vreću za spavanje?
(+3)sviđa mi se
Stranica:12345
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo registrirati.
         
Copyright © 2006-2026 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Privatnost i kolačići