|
| Rok11. 09. 2008 22:20:00 |
Nastavak teme o stupnjevima težine plezaliških smjerova i zaštićenih staza (ferata).
|
|
|
|
| sonce39. 09. 2008 00:00:00 |
Triglavski, jako rado čitam tvoje odgovore, i meni si već pomogao sa svojim odgovorima. Bila sam neugodno iznenađena tvojim komentarom "gdje se pa pleče". Mislim da se na stazi preko Praga mora kar malo popeti, ili? Bez ljutnje i lijep pozdrav! 
|
|
|
|
| triglavski9. 09. 2008 00:00:00 |
Plečemo obično u prirodnoj stini, umjetnoj stini, ledenom slapu...Poznajemo alpiniste, sportske i slobodne plezalce. Za bolje razumijevanje plezanja pa nešto o: Plezališni smjer je navidno određeni pojas u stini gdje prolazi uspon plezalača. Ponekad je visok samo nekoliko metara, obično pola dužine konopca, ali može i više raztežaja. Smjerovi su osigurani zaštitnim čavlovima (svedrovci) koji nam služe za osiguranjem, istovremeno pokazuju približan tok smjera. Na vrhu smjera postavljen je sidrište za spust. Zaštitne čavle i sidrište obično postavlja plezalac-opremljivač smjera koji ga zatim prvi popne, imenuje i predloži ocjenu težine. Opremljeni i nepopeti smjerovi zovemo 'projekt'. Takav smjer je obično označen crvenom trakom u prvom svedrovcu i bez dopuštenja plezalača koji ga je opremio ne pokušavamo popeti. Realna ocjena težine smjera oblikuje se kad vremenom više plezalaca ponovi smjer i predloži svoje mišljenje o težini. Za ocjenjivanje težine postoji više ljestvica težine koje su se razvile u različitim zemljama. Kod nas se u prošlosti uglavnom koristila UIAA ljestvica, u zadnje vrijeme prihvatili smo francuski način ocjenjivanja smjerova. Po izrađenim, označenim i zaštićenim stazama još uvijek hodamo, ponekad se na teškim mjestima moramo pomagati i rukama da lakše savladamo teže dijelove staze, ali to još nije plezanje.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Klin10. 09. 2008 00:00:00 |
Triglavski, s tvojim odgovorom se ne slažem. Što je plezanje 1. stupnja? Da se pri hodu pomažeš rukama, zar ne. Dakle, ako ima klinova i koristiš ih-plečeš.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| sonce311. 09. 2008 00:00:00 |
Klin, slažem se s tobom. I ja tako tumačim plezanje 1. stupnja. 
|
|
|
|
| triglavski11. 09. 2008 00:00:00 |
Klin i sonce3, ne slažem se s vama, malo pročitajte barem što obuhvaćaju prve 3 stupnje, prije nego se određujete. Zaštićena staza je pač zaštićena staza, vidio sam da su neki po njoj puzili i na sve četiri. I.Uzgon prolazi kroz vrlo razčlanjeni kameniti svijet gdje ima puno stopa i oslonaca. Ruke koristimo uglavnom za održavanje ravnoteže. Neki prolazi mogu biti izloženi, zato ovi usponi nisu za vrtoglavce. Najjednostavnija oblika stijenskog plezanja, ruke koristimo samo za ravnotežu. II. Tu počinje pravo plezanje. Stina je već prilično strmija, oslonci i stube manji, ali ih ima puno. Osiguranje užetom je za planinara-neplezalca nužno, osobito ako su dijelovi duži i izloženiji. Ovo plezanje već zahtijeva pravilo tri oslonca. III. Plezanje prolazi kroz vrlo strmu ili čak okomitu stinu. Osiguranje užetom obvezno. Preporučuje se međuosiguranje na izloženim mjestima, okomiti dijelovi ili previsi već zahtijevaju snagu u rukama.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| triglavski11. 09. 2008 00:00:00 |
I još nešto o ocjenjivanju ferata odnosno zaštićenih staza: OCJENJIVANJE: A – LAKO Staza: laka, zahtjevniji dijelovi dobro zaštićeni. Teren: pouzdani oslonci i stube. Manje strmo, plezanje uglavnom moguće bez osiguranja. Osiguranje: čelične žice, ljestve, mostovi, klinovi; stube koje omogućavaju siguran korak. B – SREDNJE ZAHTJEVNO Staza: laka do srednje zahtjevna. Izloženi dijelovi dobro zaštićeni. Teren: pouzdani oslonci i stube. Izmenično lakši i teži dijelovi. Mogućnost odmora. Osiguranje: čelične žice, ljestve, mostovi, klinovi; stube koje omogućavaju siguran korak, ali zahtijevaju veću mjeru opreza. C – ZAHTJEVNO Staza: visokogorska. Zahtijeva siguran korak i osjećaj za orijentaciju. Teren: strmo, izloženi i okomiti dijelovi. Oslonci i stube su mali. Teži dijelovi češći. Osiguranje: čelične žice, ljestve, mostovi, klinovi i stube. Za napredovanje potrebna snaga i hrabrost. D – VRLO ZAHTJEVNO Staza: visokogorska. Zahtijeva siguran korak i osjećaj za orijentaciju. U međuvremenu se mogu pojaviti dijelovi lakšeg plezanja bez osiguranja. Teren: provalijski, izloženi i previsni dijelovi. Teži dijelovi češći. Samo za iskusne planinare! Osiguranje: čelične žice, ljestve, mostovi, klinovi i stube. Za napredovanje potrebna snaga i hrabrost. Čak i najteži dijelovi često osigurani samo žicom. E – EKSTREMNO Staza: visokogorska. Zahtijeva siguran korak i osjećaj za orijentaciju. U međuvremenu se mogu pojaviti dijelovi lakšeg plezanja bez osiguranja. Teren: provalijski, izloženi i previsni dijelovi. Teži dijelovi češći. Samo za vrlo iskusne i trenirane planinare! Osiguranje: gotovo isključivo čelična žica, ostala osiguranja samo povremeno. Malo mogućnosti za prijevremeno povlačenje.
|
|
|
|
| ania11. 09. 2008 00:00:00 |
pa sad, s obzirom na vaše iskustvo gospodine triglavski, možete li napisati primjere ferata za svaki stupanj težine posebno.  hvala!!!
|
|
|
|
| triglavski11. 09. 2008 00:00:00 |
Upoštovana ania, uzmite 5 dana slobodno pa ćemo ići na svaku posebno, počele bismo možda na Cellonu, ima sve dijelove od A do D, kacigu će trebati ponijeti, zatim skočimo još na novu na Säulecku koja ima i dijelove E i bio sam tamo točno prije 14 dana.
|
|
|
|
| Kriška12. 09. 2008 07:55:17 |
"I još nešto o ocjenjivanju ferrata odnosno zaštićenih staza: OCJENJIVANJE: A – LAKO Staza: jednostavna, izazovniji dijelovi dobro zaštićeni. Teren: pouzdani hvati i koraci. Manje strmo, penjanje uglavnom moguće bez osiguranja. Osiguranje: čelične užadi, ljestve, mostovi, klinovi; koraci koji omogućavaju siguran korak." Kao što vidim, radi se i o PENJANJU, kao što si sam napisao. Zašto si dakle proturječio prethodnim komentarima koji su govorili i o penjanju na stazi preko Praga? ]]>
|
|
|
|
| panda12. 09. 2008 08:50:12 |
Čim se uspinjemo po stijenama gore i zato trebamo pomoć ruku, ili koristimo klinove i čelične užadi, radi se o blažoj formi penjanja. Dalje se samo još pojačavaju stvari ovisno o okomitoći: penjanje, penjanje s samovarovanjem itd... ]]>
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| pepo21. 09. 2008 18:35:55 |
|
|
|
|
| Jany22. 09. 2008 12:31:10 |
Npr. Kam svrstavaš Tominškovu stazu na Triglav, ili na Rinke preko Križa i Kopinškovu na Ojstricu. Zanima me. Sretno! ]]>
1
2
|
|
|
|
| geppo22. 09. 2008 13:04:03 |
Stazu na Križ i Kopinškovo dobro poznam. Ako gledam opis >triglavskog< (ocjena ferrata - odnosno zaštićenih planinskih staza) ja bi ih ocijenio obje s A mjestimično negdje dio staze B Lp ]]>
1
|
|
|
|
| geppo22. 09. 2008 13:45:48 |
Dakle ispravljam A/B veći dio staze. C ne bi ocijenio nijedan dio staze! Lp ]]>
|
|
|
|
| geppo22. 09. 2008 18:16:05 |
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.