Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?

Plezalna uže

Ispis
AnzeKozjek15. 02. 2015 19:53:47
Lijep pozdrav svima!

Zanima me je li ova uže prikladna i za penjanje višeraztežnih sportskih smjerova, i za kraće?

http://www.kibuba.com/Vrvi/Enojne?pID=7204

Ili koju uže vi preporučujete, koja je najprikladnija duljina užeta za takvo penjanje? Kupio bih je u trgovini Kibuba.

http://www.kibuba.com/Vrvi

Hvala na savjetu! nasmehnasmeh
(+1)sviđa mi se
tol15. 02. 2015 20:06:49
Načelno je svako uže primjerno za kraće i višeraztežne smjerove.

Ona koju gledaš je 70 m, što je ponekad dobrodošlo, ali nosiš više težine.

Za višeraztežne bolji dvojček. Dakle 2x60 m tanje užadi. Korisno naročito kod spustova po vrvi gdje napraviš 60 m spusta u jednom mahu. S 60/70 m užadi samo pola.

Pogledaj još enojke tamo 9.2 debljine
(+2)sviđa mi se
Busterman15. 02. 2015 21:01:42
hotio sam nešto napisati pa je tol direkt rekao sve što sam imao na umu velik nasmeh
možda bih samo dodao da ako nužno hoćeš samo jednu vrv koja radi oboje, definitivno preporučujem enojni štric, jer višeraztežajke s enojnim idu čisto lijepo (samo malo pazi da nema obveznih dugih abzaja). S druge strane frikanje s dvojnim štrikom više stvar iznimnih uvjeta nasmeh
(+1)sviđa mi se
Zebdi16. 02. 2015 08:29:48
Ja bi na tvom mjestu uzeo 70m, debljina negdje između 9.4 i 9.8 - nekako najbolji kompromis. Ultra tanke enojke se pokažu na stvarno teškim športnim usponima u dužim smjerovima gdje svaki gram računa, minus je naravno da se brže unište. Mi smo u Paklenici Mammut Serenity (8.9) sjebali u jednom popodnevu - istina stijena je oštra tamo. Ono preko 9.8 se može tokom korištenja još malo zadebljati i zapinjati pri podavanju - čak i s gri-gri. 70 metara zato jer se na vrvi najbrže unište krajevi. Odrežeš par metara na svakoj strani i možeš vrv još koristiti, istovremeno ostaje dovolj i za 30 metarske smjerove (to je nekako granica kod enoraztežajnih sportskih).

To valja naravno ako govorimo o frikciji i višeraztežajnim *sportskim* smjerovima. Za alpinske smjerove pa definitivno dvojček...
(+2)sviđa mi se
Zebdi16. 02. 2015 09:12:47
Aja, još ovo - da, znam da bi kupio u Kibubi, ali ipak, ako slučajno promijeniš mišljenje:

http://www.iglusport.si/vrv-enojna-transformer-superdry-70-m

http://www.iglusport.si/?mod=store&action=viewProduct&action_id=44495&language=sl

Prvu koristi nekoliko kolega i zadovoljni su, druga je po mom čisto solidna vrv za jako solidnu cijenu velik nasmeh
(+1)sviđa mi se
palček plezalček16. 02. 2015 23:08:16
Slažem se da je enojna vrv za športne smjerove zakon. Ako će na drugom kraju vrvi ne biti previše kreposno ili jako curu, predlažem da je što tanja, jer može s debljim biti križ ako vodiš i raztežaj dug. Vučeš i vučeš i jedva čekaš štant. Ja koristim Joker, ali gore spomenuti Mammut navodno otporniji. Moj je u Paklenici izdržao bez većih posljedica. Tanka vrv super, naročito za višeraztežajke bez parkinga baš blizu ušća u smjer (lakše nosiš ;-). Takvih ima hrpu već u ne previše dalekim Karnijskim.... i hudo lijepe su.
sviđa mi se
Zebdi17. 02. 2015 09:13:15
No ja, Serenity je puno toga, ali sigurno nije izdržljiv velik nasmeh Moram biti pošten i reći da smo radili jedan 7b u kanjonu, za što zapravo nije namijenjen. Ali ipak, tih 10-15 padova ga ne bi smjelo tako uništiti...

Bilo kako bilo, svaka vrv ima svoj namenu i pametno je znati to kad se kupuje. Ako će se najviše plezati duge športne smjerove s dugim pristupima i ne očekuje puno padova, onda što tanju vrv. Ako su u igri i plezališta gdje će se i puno padati, onda deblju (osim možda ako nijedan plezač ne prelazi 50 kg velik nasmeh )

Razlika u težini nije ni tako velika - između Jokera (9.1) i recimo onog gore spomenutog Classica (9.8) kod 70m samo 600 grama. To se na plezalištima ne primjećuje, posebno ne na lakim smjerovima. Čak bi rekao da se tamo pri vučenju više osjeti trenje nego sama težina mežikanje Razlika u cijeni vrvi nije ni zanemariva (162 i 97 eur).

Dakle Anže, na kakve smjerove ciljaš?
sviđa mi se
AnzeKozjek17. 02. 2015 11:06:37
Prvo hvala svima za sve te korisne informacije! nasmeh

Ciljam na duže, višeraztežne, ne previše teške smjerove... Užitno plezanje u planinskom svijetu, koji mi je bliži nego plezanje u dvoranama. nasmeh
sviđa mi se
palček plezalček17. 02. 2015 12:29:10
@ Anže; ne možeš baš hudo promašiti pa makar koju kupiš. Ako se odlučiš za vrlo tanku i koristiš gri-gri na enoraztežajkama, bolje onaj koji je već par godina u prodaji, jer je pogodan od 8.9. Imam prethodnu verziju koja je bila od 10mm i ne bih baš svakom vjerovala.
@ Zebdi; ali neki imamo manje od 50 kg velik nasmeh
sviđa mi se
Zebdi17. 02. 2015 12:52:30
@ palček plezalček: hehe, a onda uopće znaš što je gravitacija? velik nasmeh Al ni dovolj da si samo ti lagana, i soplezalac mora biti mežikanje

Anže, za planinski svijet ipak razmisli o 2x60m nasmeh Inače uzmi impregnirano 60m uže, pa mir. Nećeš puno promašiti s nijednom, kao što je rekla palček plezalček mežikanje

Aja, glede gri-grija. Ako je varalica dovolj glup, razvalit će te bilo kojim grijem. Kolega već neko vrijeme koristi stari grigri u kombinaciji s Jokerom, nema problema. Samo užad mora malo češće mijenjati... velik nasmeh

Za višerazvlačne je ionako mnogo korisniji reverso ili slične stvari.
sviđa mi se
Žiga2217. 02. 2015 13:03:35
Za planine koristim Edelrid Kastrel, 60m, 8.5mm, za plezalište pa Edelweissovo 9.4mm (nažalost ne sjećam se modela). Vrlo sam zadovoljan s obje, ne mačkaju se previše. Što se tiče težine; ako si planinar, par grama više neće praviti problem, ako si pak više frik oko težine... velik nasmeh

Što se reversa tiče, upozorio bih da poznajem dosta primjera kad je reverso počeo jesti konop i rezati plašt zbog oštrih rubova! Dakle bolje ATC guide ili nešto slično.
sviđa mi se
Zebdi17. 02. 2015 13:12:55
Da, Reverso 3 je imao te probleme, na novima bi trebao biti riješen. Jaz imam dvojku, pa ga ne mijenjam velik nasmeh Ako smo već kod toga, i na novom grigriju se pojavljuju ti oštri rubovi. Na starom poslije 8 godina korištenja nisam ih primijetio. Prokleta eloksacija...
sviđa mi se
Žiga2217. 02. 2015 13:14:36
Ne, i na četvorki su te poteškoće. Kolega ga je intenzivno koristio manje od godine i počelo je žvakati plašt.
sviđa mi se
Zebdi17. 02. 2015 13:35:18
No, ne čudi me. Pisao sam im o obrabi grigrija, rekli su da je to normalna obrada, ako hoću neka im pošaljem i pobrušit će rubove.. kad bih mogao negdje kupiti novu 1, odmah bih je uzeo... velik nasmeh
sviđa mi se
Žiga2217. 02. 2015 13:39:20
Još bolje nego što su u trgovini rekli kolegi (gore) neka sam uzme šmirgel papir i pobrusi rubove na reversu. velik nasmeh
sviđa mi se
Zebdi17. 02. 2015 13:41:53
"As an option you can use some fine grit sand paper to smooth down the edges. This is one alternative. A second option is for you to send the GriGri 2 to your local Petzl distributor, You have contacted Petzl America in the USA.

Once received the product will go through a thorough inspection. Our first recourse is repair. So potentially we would file down the edges and send it back. Or if it is a manufacturing defect we will replace it for you."

velik nasmeh
sviđa mi se
palček plezalček17. 02. 2015 14:32:22
@Zebdi: ...ja gravitacija....ja... to je čudno-čudna stvar koja ti vuče stražnjicu prema tlu, ako se dobro sjećam iz školskih klupa. Već toliko puta sam se zabila na konopu da sam shvatila da djeluje i na mene :P Btw, imaš još uvijek prilično novi gri velik nasmeh
sviđa mi se
Zebdi17. 02. 2015 15:22:35
Mnja, tri i pol godine. Prema Petzlovom shvaćanju "normalne obrade" očito ga treba mijenjati nakon dvije godine.. velik nasmeh

Ah da, gravitacija.. uvijek osigura nezaboravne trenutke velik nasmeh
sviđa mi se
Zebdi18. 02. 2015 08:33:28
Da, obrabljuju se, stari gri-griji i osmice su se također. Razlika je što kod novog gri-grija zbog obrade nastaje oštar rub, kod starog nije bilo. Čak i na mojoj staroj osmicu su se formirali glatki kanali, bez oštrog ruba. Gledaj fotku.

https://www.dropbox.com/s/a2vhlev77dxbrwr/Grigri2.JPG?dl=0

sviđa mi se
Zebdi19. 02. 2015 08:19:51
primoza, ovdje imaš još nešto čitanja na tu temu, ako te zanima:
http://www.saleskiao.com/node/213

Ja osobno još nisam primijetio da bi oštra ivica na gri-griju stvarno brže uništila uže - primijetio sam samo da se napravila ivica i da je oštra velik nasmeh Za Reverso pak s druge strane nisu našli baš lijepih riječi.. nasmeh
sviđa mi se
Macesna19. 09. 2016 23:22:40
Živjo,

pitanje za one koji se penjete: koji osiguravajući pripomoćak koristite u sportskim smjerovima? Moja osmica je već odslužena, gore pak čitam da reverso nakon vremena oštećuje uže. Ima li tko iskustva s drugim pločicama - ATC guide, Mammutov wall alpine belay itd.?

Hvala za savjet.
(+1)sviđa mi se
Stranica:12
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo registrirati.
         
Copyright © 2006-2026 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Privatnost i kolačići