Svjetsko prvenstvo u planinskom trčanju
|
| tol7. 09. 2010 10:56:16 |
Kao Kamničanin sam malo razočaran tvojim viđenjem Kamnika, ali OK. Gdje da počnem? Kamnik i turizam. OK stanje nije ružičasto, ali nije ni tako loše. Zašto bismo u svaki turistički dio Slovenije gurali neke ogromne hotelske komplekse? Dalje navodiš da bi u KG dobili netaknutu prirodu. A u Kamniku ne? Kamnik je mnogo više od Velike planine i Grintovaca. Prirode ima puno, vjerujem da u Kamniku ima više neotkrivenih ljepota i skrivenih kutaka nego u KG. Ali to je moje osobno mišljenje. Smještajne kapacitete.!? Jesi li ikad pratio OI gdje je netko recimo rekao da ima samo 25 km do mjesta natjecanja. A tebe smeta udaljenost koju povezuješ s Termama Snovik i Kamnikom. Reci ti ta udaljenost iznosi 8 km. Što želiš iz megalomanskog hotela izaći direktno na startnu liniju? Tako ti zamišljaš prirodu? Nadam se da ne. Kamnik može svojom raznolikošću ponuditi puno više od nekog većeg turističkog središta/ski centra. Kako znaš da svima odgovaraju takvi veliki hotelski kompleksi. Ja gorski trk povezujem s minimalizmom. I u tom smjeru bi se trebao razvijati Kamnik i njegova ponuda. Veliki hoteli? NE! Jer ih ima dovolj drugdje. Potrebno je ponuditi raznovrsnost i drugačije doživljavanje prirode. Taj dio turističke ponude u SLO je prilično zanemaren. Jesi li bio na prezentaciji reprezentacija u Centru Kamnika? http://kamnican.si/17693.html Dalje: prijenos trke? Jesi li se pitao kako? Kako pokriti 12 km staze kamerama, 3 različite lokacije starta? Glede na to da gorski trk nije baš broj 1 sport u SLO, ekonomska računica ne bi opravdala prijenos. Prijenos košta i pitam te bi li ti pokrivao sportske i ostale događaje koji bi ti samo donosili minus u novčarniku? Vjerujem da bi RTV mogao osigurati dvije kamere za prijenos, ali kako bi taj prijenos izgledao? Jedna kamera u cilju i jedna negdje usred? S tog aspekta ne možeš napraviti zadovoljavajući i zanimljivi prijenos. Pa tako je.
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| klm7. 09. 2010 12:29:07 |
U okolici Kamnika ima dosta narušene i netaknute prirode. Sigurno su u okolici lijepi krajevi. Ali da je Velika planina netaknuta, čini mi se pretjerano. S obzirom na svu pijančinu koja dolazi lijepih vikenda gore piti, sranje i bruhanje, te brojne vikendaše koji se dovezu na vrh automobilima, izmet bacaju u najbliže vrtače...srećom je Velika planina tako velika da se sav taj nered izgubi. Ljepog vremena i okolna panorama je ta koja planinu čini privlačnom. Nažalost to nisu doživjeli svi strani natjecatelji. Bili su uskraćeni za to. Organizator to nije mogao spriječiti. Toga dana je magla vukla i oko vrhova nad Kranjskom Gorom. Uostalom postavlja se pitanje na koji vrh oko Kranjske Gore trebaju trčati trkači? Velika planina je odabrana upravo zato što je moguć pristup automobilima. Istini posvećeno turizam u Kamniku još uvijek puže. Tome pridonose razni faktori. Kao novopečeni Kamničanin, inače Radovljičanin, primjećujem mnogo sličnosti između mjesta (posebice starih gradskih jezgri), ali turistički utrip u Radovljici je barem za stupanj veći (iako nije najbolji). Urbanistički Kamnik gubi identitet, odnosno degradirali su ga potpuno još u bivšoj Jugi kad su u neposrednoj blizini starog gradskog središta gradili razne tvornice, danas su to smetajuće, napuštene, propadajuće zgrade, prilično neprivlačne na pogled. Možda bi u budućnosti neku pretvoriti u hotel ili hostel, ili je srušiti i izgraditi novo. Ali to je stvar za drugu rubriku. Mislim da je SP u gorskim trkovima izvedeno korektno i dobro. Pretjerane pažnje nije moglo privući jer je takva atletska disciplina kod nas još uvijek prilično u povojima (nemamo sistematski trening odnosno razvoj takvih atleta osim nekoliko iznimki), a s obzirom na prilično bedno stanje u našoj atletici - neka mi itko proturječi, ali da danes nijedan naš "vrhunski" atlet ne otrči 10 km ispod 30 min ili maraton ispod 2:20 min. govorno govori o tome - ostaje dalje više manje rekreativna grana odnosno disciplina.
|
|
|
|
| Bojan_A7. 09. 2010 13:15:40 |
No, nisam rekao da je priredba bila loše organizirana. Naprotiv - organizirana je bila vrlo dobro. Hoću reći da bi takve priredbe bilo puno smislenije organizirati u krajevima gdje je praktički sve već tu. Zato je svjetski kup u skijanju u Kranjskoj Gori a ne na Krvavcu gdje opet u okolici nema ničega. Ali se s Klemnom potpuno slažem da bi u KG bilo teško naći pametnu stazu za natjecanje. Zato sam dao KG kao "primjer". Imamo još drugih razvijenih krajeva kao Mariborsko Pohorje gdje bi staze bile. Prijenos trke bi bio izvediv. Ako mogu pokriti skijašku stazu kamerama, mogli bi i trkačku.
|
|
|
|
| micamaca7. 09. 2010 13:20:44 |
Gdje na Pohorju imaš nešto pogodno za gorski trk? Tko ne razumije riječi "gorski"? Pohorje je više brežuljak nego planina, barem za mene
|
|
|
|
| tol7. 09. 2010 13:28:38 |
Bojan A o prijenosu. Skijašku stazu pokriješ u 50% kamerom jer natjecatelji startaju u vremenskim intervalima tako da sljedeći starta dok je prvi još na stazi. Staza je otvorena i kamerom možeš pokriti i do 500 metara terena. Ne zamišljam kako bi pokrio trkačku utrku u šumi gdje svi startaju odjednom. To je vrlo teško vjeruj mi u spustu s planinskim biciklima Svjetski kup pokriva kamerama samo 30% staze, ako ne i manje jer šuma ometa vidik kameri. Ipak je drugačije jer je start pojedinačan a ne grupni.
|
|
|
|
| Bojan_A7. 09. 2010 13:29:41 |
LOL: Gdje piše u pravilima WMRA da gorski trk mora biti baš u "planinama"? Ni Gradišče nije neka luda planina, a trkačka staza tamo je bila super. Sljedeće godine kad bude SP u trku gore-dol, ionako se obično trči u krugovima, s samo 100 ili 200 m visinske razlike.
|
|
|
|
| micamaca7. 09. 2010 13:46:39 |
Znam. Ali Pohorje je još manje luda planina od Velke... barem visinska razlika od Stahovce (ili Stranj) do Velke je veća, cca. 1100 m.
|
|
|
|
| BT887. 09. 2010 14:10:17 |
Micamaca, jesi li ikad bila na Pohorju mislim da su klanci prilično jaki, haloooo folk
|
|
|
|
| gams447. 09. 2010 14:52:24 |
bojan ti si pa model da ti nema para ovdje pišeš sve sorte pa šimfaš šteta ti je bilo onih par eura za open. Šta misliš sve volontere koji su garali 3 dana od škole pa do planine koji su dali dopuste svoj vrijeme da je u nedjelju trk uspio u punoj mjeri. Znaš govoriti je lako nešto napraviti pa teško. Šteta da nisi došao pomoći pa bi vidio kako i koliko truda uloženo i nitko ništa nije jamrao. Znaš ovo da je svaki koji je radio volontirski tražio novac ovog SVJETSKOG PRVENSTVA NE BI BILO. Pa bez zamjere   
|
|
|
|
| micamaca7. 09. 2010 15:10:53 |
BT88: Da, biciklom gams44: slažem se s tobom. Iz prve ruke znam da je ogromno članova KGT Papež cijelu godinu garalo i volontirski pomagalo organizaciju cijele trke, da ne spominjem ostalih volontera. Stranjski vatrogasci, svi volonteri, cijelo nedjeljno dopodne uređivali promet i trudili se da sve teče glatko.
|
|
|
|
| BT887. 09. 2010 16:04:55 |
Ali znam da su svi marljivo radili, ali ste i sve pohvale, samo startnina 45€ je stvarno malo huda. Organiziraju i drugi trke samo . Samo što se dobiva za tih 45€ ili smo opet na Gorenjskoj 15€ startnine i čajić. U Italiji se dobiva u vrijednosti startnine dres ili štapovi za hodanje ili darovnu vreću kod nas minimum majica npr. Črna prst u subotu stol za kampiranje topao obrok piće po izboru kapa dol ili prije godine štapovi vreća za spavanje. Pitanje je radimo li trk za zaradu ili za trkače. Gorski tek subote Mala gora ove godine opisana u novinama kao mala pakla ali ljudi su napravili stvar s dušom sva čast.
|
|
|
|
| Bojan_A7. 09. 2010 16:12:43 |
Bez volontera trke ne bi bilo ni u planu - to je činjenica. Bilo ih je oko 400. Žao mi je, ali meni (sam student) 45 € je previše. Za startnine već tako puno novca bacim i pokušavam biti racionalan. I nije jedini razlog što nisam trčao novac, i ujutro se nisam osjećao previše dobro i tek tada sam se odjavio od nastupa. Dobro da je u Slo demokracija i mogu raditi što hoću. Zato sam mogao uživati u navijanju za (naše i strane) natjecatelje.
|
|
|
|
| klm7. 09. 2010 18:03:40 |
Slažem se s Bojanom. Takva startnina i mene skoro na prosjačku poslala, iako je u predprijavi bila "samo" 30 eur. Startnine u inozemstvu su usporedive, ali sponzorska pokrivenost neuporedivo veća. Što se TV prijenosa tiče: ako televizijski nije pokriven ni godišnji međunarodni (europski?) atletski miting u Celju, kako onda TV prenosi "trećerazrednu" trkačku utrku nagor!? Realno pogledajmo u kakvom stanju je naša atletska federacija, realno pogledajmo što vladajući u toj organizaciji rade za njezinu popularizaciju. Samo pogledajmo rezultate naših vrhunskih atleta. Rezultatski tone u pozadinu europske atletike, da ne govorim svjetski nivo, ali susjedi Hrvati imaju isti problem, srećom imaju Blanku Vlašić. A ako nema takvih prijenosa atletskih mitinga, kako ćemo onda prenositi neki SP u planinskom trčanju. O.K.: za Jolandu Čeplak su ljudi čuli, naravno za Kozmusa; on je zapravo davao lažni osjećaj da je naša atletika na nekom visokom nivou - ali bio samo zlatna iznimka kao Blanka kod naših susjeda. Tko dovraga od razmaženog prosječne slovenske publike čuo za Zarnika, Kosovelja, Aliča ili na kraju za Ambrožiča!? Naravno da bi se mogla cijela proga lijepo prenijeti preko malih ekrana, samo nikakvog medijskog interesa nema i s obzirom na različita stanja, uključujući AZS, još neko vrijeme neće. Žao.
|
|
|
|
| ljubitelj gora9. 06. 2013 12:49:02 |
Živ. Mene zanima kakav tempo imate trkači, koliko napravite u satu visinske razlike.
|
|
|
|
| klm9. 06. 2013 15:41:42 |
Na to pitanje je praktički nemoguće zadovoljavajuće odgovoriti, brzinu ovisi o više faktora; nagiba, podloge, trenutnih uvjeta itd. Samo nekoliko primjera: trk do sv. Primoža nad Kamnikom. Izmjerena udaljenost 3,4 km, s 382 m uspona: Sebastjan Zarnik na rekordan trk 15:42 min, trčao prosječno 4:37 min/km. Drugi primjer: J. Wyatt, rekorder trka na Grintavec 1:15:42 h trčao 7:47 min/km, odnosno preko 1500 visinskih m u 1h! Solidan planinski trkač u 1h napravi preko 1000 visinskih m (u slučaju Grintovca svi oni koji su do Kokrskog sedla dotrčali pod 1h, do tamo napravili skoro 1200 visinskih m. Naposljetku treba dodati da kod većine sudionika teško govoriti o planinskim trkačima kao pravim trkačima, veći dio uspona zapravo hodaju a ne trče!
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Bojan_A9. 06. 2013 18:09:42 |
Prosječno na trci u planinskom trčanju većinu vremena trči samo prvih pet trkača, ostali hodaju. Smisao planinskog trčanja je savladati progu što je moguće najbrže, bez obzira na stil - trk ili hod. Kod vertical kilometara gdje se u samo dva km proge savladava 1000 m visinske razlike, ipak se hoda gotovo cijelo vrijeme. Tempi su ubojiti - oko 1900 visinaca na sat. Općenito važi ono što sam rekao već mnogo puta. Trk je uvijek brži od hoda. Ali trk troši znatno više energije nego brzi hod. Što se nagibi više povećavaju, manja je razlika između trka i hoda. Zato na trkama radije kraće strme dijelove proge prehodam da uštedim snagu za kasniji napad. Ako savladaš u jedan sat i 10 minuta 950 visinaca, to je tempo samo 800 visinaca na sat, što može skoro svatko - čak i starci i mala djeca. Za usporedbu - na ovogodišnjem Trku na Roblek 74-godišnji Janez Ambrož s 960 visinaca obavio u 1 h 9 min 55 s. Sam sam trčao 41 min 45 s (moj daleko najgori rezultat) prosječno s tempom 1390 visinaca na sat. Simon Alič pak kod svog rekorda proge trčao malo preko 1500 visinaca na sat.
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| ljubitelj gora9. 06. 2013 22:03:32 |
Koliko pa si najviše u jedan dan napravio visinske razlike, mene počne "pobirati" oko 3000 visinske, jer od same vode, Frutabel (za sada mi najbolji) me zamara, iscrpljuje. Moj BMI oko 25.
|
|
|
|
| redbull9. 06. 2013 22:17:16 |
sj je najzdravija,, energije ti pa sigurno ne daje, nego te oslabi (po domaćem)
| (+1) |  | |
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.