|
| Apolonija5. 05. 2015 21:49:06 |
Brane, hvala za različite rože koje tvoje oko primijeti 3, 4- A što dlakava penuša? (Cardamine hirsuta) Ljubičica - bijelu oštru ostrugu imaju rivinova, hribska, pa pasja... 11- kranjski mleček ima takve osobine 15, 16 - navadni podraščec (Aristolochia clematitis), koji zapravo privlači insekte da ga oprašuju, ali ih ne "proždire", nego ga napuste. 31, 32, 33- gorska zlatica (Ranunculus montana)? Lp
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| velkavrh6. 05. 2015 04:27:14 |
Dlakavu penušu poznam. Radi se o visokoj biljci--30cm su visoka stabljika, na kraju kojih su onda ti skupovi cvjetova. Raste negdje uz put ubrzo iza naselja blizu onih magaraca kojih netko ima cijelu četu, na hrpi odloženog pjeskovitog materijala u sjeni.
|
|
|
|
| velkavrh7. 05. 2015 04:21:23 |
Dobro jutro zlatica! br. 6-bradavičasti mleček br. 12 -navadni strček br. 17- navadna voščica br. 11-mislim da je marjetičasta nebina. Ta gorska nebina i navadna marjetica su si po cvjetu potpuno slične. Marjetica ima kraću stabljiku. Kod 6. do 10 još ću proučiti. Kod ovih dimki, škržolica, omena, jajčara i grinta uvijek sam u dilemi. Ovih žutih cvjetića je baš puno. Posebno jajčari i škržolice su si vrlo slične. Veseli me što si nam pokazala idrijskog jegliča. I ja ga želim vidjeti uživo. Buniku sam i ja lani prvi put vidio uživo. Kod običnijih glavinci uvijek sam u dilemi. Znam, točno određujemo po lišću, rasti, razgranju cvjeta, ovojnicama listova.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Apolonija7. 05. 2015 07:40:06 |
I ja dobro jutro! Slažem se s imenovanjem, Velkavrh. Kod spomena idrijskog jegliča zabludio si, jer je na slici stvarno kranjski. Na idrijskog, koji ima listove kao avrikelj, moraš još pričekati. Kod nas ima tri modra glavinka i na slici je, po meni, stvarno gorski, jer izgledaju crne resice. Triumfettijev glavinec ima smeđe, mekani pa ne raste na tom području. 8, 9, 10- izgleda kao sinja škržolica Lp
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| zlatica7. 05. 2015 08:12:15 |
Oh, hvala obojici za tako iscrpne podatke. Za jegliča sam se posavjetovala s jednom gospo koja ih ide gledat svake godine i također na Jelenku idrijske jegliče, koje su naravno u drugim različitim kombinacijama. Buniku sam si također prvi put pogledala uživo, glede ovih žutih roža koje su ili škržolice ili nešto drugo, uvijek sam u tami. pozdrav 
|
|
|
|
| velkavrh7. 05. 2015 15:39:27 |
Tadej, drago mi je da otkrivaš naš planinski svijet u bojama. br. 7-točno br. 11-jagodasta hrušica br. 12-ako je imala po stabljici listiće to je navadna mračica, inače je dugostebelna , ako ima srčaste listove srčastolisna br. 13-pravi ranjak br. 14-točno -crna djetelina br. 16-po meni si slikao vretenčastu kadulju. br. 17-vrednikov jetičnik br. 18-to je travniška kislica, ostale vrste rastu više br. 19 i 20-obplotna grašica br.22 kukavica br.23-navadna barbica br.25 i 26-navadna česnovka br. 29-velikocvjetna orlica br.31-košeničica (može biti njemačka ili barvilna) br. 10 -izgleda kao uzgajana iglasta plamenka. br.15-zlaticu je teško odrediti. br. 4-više puta sam ga pogledao-mislim , da je bademolistni mljekac. L. P.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| jprim7. 05. 2015 17:10:36 |
Već nekoliko puta sam zapisala, ako fotka nema zapisa o vrsti biljke odnosno imena, fotka je besmislena, barem u ovoj rubrici. @Tadej; dopiši pod fotke, što su ti savjetovali "stručnjaci". lp Jelica
|
|
|
|
| zlatica7. 05. 2015 21:09:23 |
Dobra večer, vidim da kar puka od lijepog cvijeća. Tadej, ti imaš sve ljepše fotografije, one zadnje (npr.9) je pravo uživanje pogledati, Branetova zbirka domaćih rožica pa je svih boja. Ja sam "brala" cvijeće jučer na livadama nad Ospom pod Tinjanom i posebno sam se klanjala lijepim našim orhidejama, među njima i jedno rjeđe (čmrljičasto mačje uho), koja je bila još u mini izvedbi, tako da sam je teško slikala mojim fotoaparatom. Ipak, nešto je uspjelo i nadam se da sam ispravno poimenovala kukavice, inače kao uvijek, molim za vašu pomoć.  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
|
|
|
|
| Tadej7. 05. 2015 21:11:48 |
Hvala na pomoći, dodao sam imena.
|
|
|
|
| Tadej7. 05. 2015 22:31:32 |
Mračici i zlatici sam slikao i stabljiku, ali slike nisu najbolje uspjеле.
1
2
|
|
|
|
| velkavrh8. 05. 2015 04:23:56 |
zlatica, mislim da je pod br.2 cvijet akacije, cvijeće pčela i zatim akacijinog meda. Kod nas će uskoro početi cvjetati robinija, koja ima sličan cvijet. Za kukavicu s Buzeta sam ispravio ime.
|
|
|
|
| Apolonija8. 05. 2015 08:02:42 |
Za mene je škrlatnocrvena kukavica jedna od najljepših. Više sam ih vidjela na Krasu. Tako na brzinu je slična pikasto cvjetnoj i ljetnoj, ali stvarno samo na brzinu. Zajedničke su im crvene točkice. Inače (po mojem promatranju) prva više raste po rubovima šuma, druga dvije po livadama. Škrlatnocrvena je viša, cvjetna glavica šira a stabljika obično crvenkasta/škrlatna. Srednji list medene usne je velik i zubac na sredini ga dijeli na dva dijela. Pikastocvjetna i ljetna imaju drugačiju medenu usnu, bez zubca, mirišu na vaniliju.....
|
|
|
|
| zlatica8. 05. 2015 08:19:05 |
Apolonija, stvarno dobrodošao je taj tvoj opis škrlatnocrvene kukavice. Slažem se da je nevjerojatno lijepa uživo i ogromna. Prvo sam je već svrstala u pikastocvjetnu, onda gledam i gledam te točkice, kojih je bilo mnogo više nego na pikastocvjetnoj i nekako su po vrhu usana razbacane, kao da ih je kasnije nanosio na cvijet i onda još opazim taj zubac koji spominješ i koji ga na pikastocvjetnoj ne bi smjelo biti i to mi je prevesilo u škrlatnocrvenu. Dobro da mi je snimka od blizu omogućila tu usporedbu. Ljetne još ne poznam. Brane, cvijet akacije pod 12 će biti točan, jer je bilo puno toga na malom drvetu.
|
|
|
|
| Apolonija8. 05. 2015 10:45:50 |
Zlatica, ljetna je podvrsta pikastocvjetne, koja naraste dosta visoko. Razlika je u socvetju, koje je gore suženo, kod prve pak zaobljeno.
|
|
|
|
| otiv8. 05. 2015 18:41:21 |
Bilo je nezaboravno.  
| (+1) |  | |
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.