|
| Majstro15. 08. 2018 22:16:41 |
Nabiranje herbarija, vječni studentski problem, ha? No, mora se snaći. 1. po meni Biscutella laevigata 2. meni izgleda kao materina dušica 5. izgleda kao Parnassia palustris S ostatkom se slažem s Velkavrhem.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Apolonija15. 08. 2018 23:00:13 |
Vid, slažem se s Majstrom. 1. obična šparnica ima te karakteristične ljuske koje se ne mogu pobrkati - kao naočale. Spada među križnice. 2. materina dušica 5. močvarna samoperka, karakteristični listovi i čašni listići Brane, ja sam došla do toga da se ponekad prebrzo odlučimo za neku biljku, i bolje je ostati kod roda ako stvarno nismo 100 posto sigurni. To je već puno.
|
|
|
|
| Sitback16. 08. 2018 11:22:54 |
Pozdrav! Postoji li neka praktična knjižica sa slikama i opisima planinskih cvjetica, prikladna da se uzme sa sobom na šetnje?
|
|
|
|
| zlatica16. 08. 2018 12:31:50 |
Sitback, ima više knjiga, ovisi što se trenutno dobije u knjižarama. U svakoj ima nešto što druga nema, ali je dobro da čovjek počne s jednom, onda bolje zna strukturirati želje za odgovarajućom literaturom. Za početak nabrojim tri koje se bave više alpskim cvjetićima i su odgovarajućeg formata: Wolfgang Lippert Alpsko cvijeće (Cankarjeva založba) - vjerojatno više nije u prodaji Hoppe: Alpske cvjetlice (izdavač Narava) dr. Helga Hofmann: Alpske cvjetlice (MK - Narava na dlanu) Ima još nekoliko knjiga o cvjetićima koje se bave više nižinskim cvjetama, ostale su većeg formata za upotrebu kod kuće. Dobar studij cvjetića ti želim. lp P.S.Pogledala sam ti još na Emko i vidjela da se dobivaju zadnje dvije knjige: https://www.emka.si/rezultati-iskanja?iskanje=alpske+cvetlice
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Zvonček16. 08. 2018 14:45:16 |
Zlatica, hvala. Pomislila sam da bi mogla biti nedotika, ali s tako velikim cvjetovima!? Nedotiku sam dosad poznavala samo s fotografija. Da sam to znala, pobrala bi sve. LP
|
|
|
|
| zlatica16. 08. 2018 14:51:52 |
Da, istina je, Zvonček, cvijet je zanimljiv, ništa, ali osjećaji kad znaš da je invazivka, nisu najbolji..
|
|
|
|
| velkavrh17. 08. 2018 12:18:40 |
slike od Vida za sliku br. 1 ne mogu pristati da je to obična šparnica. Pregledao sam slike listova od više autora i nesumnjivo utvrdio da su listovi ravni - nisu nazubljeni, kao na snimci. za br.2 - stvarno nisam utvrdio za br. 5 pa sam stvarno promašio. Nikad se nisam bavio određivanjem gorskih ili ostalih cvjetova već osušenih.
|
|
|
|
| Zvonček17. 08. 2018 18:24:16 |
Čisto slučajno naletjela sam na članak iz Planinskog vjesnika, studeni 2014., o nedotikama. Ih je četiri i samo jedna, kao što je rekla Apolonija, je naša, autohtona, to je obična nedotika. Ostale tri su velike invazivke koje su do nas došle zbog lijepih cvjetova kao ukrasne biljke i nehotice se proširile izvan naših vrtova. To su žlezava nedotika, sitnocvjetna i Balfourova nedotika. Gusti sastoji žlezave nedotike sprječavaju rast obične konjske grive, osata, meti i drugim domaćim vrstama. Naša nedotika ima stvarno lijepe, živahno žute cvjetove. Malo poetskije ime imaju na engleskom: Touch-me-not. No, sad sve znamo o nedotikama. LP svim ljubiteljima cvjetova!
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| zlatica17. 08. 2018 19:05:07 |
Zvonček, danas sam isprobala radi li to da sjeme odleti kao da ga ispališ kad dodirneš nedotiku i stvarno je, tako odleti da se uplašiš. lp
|
|
|
|
| otiv18. 08. 2018 18:52:05 |
I ja sam bio kraj "jezera", ali su krave popile svu vodu i ostalo je ločje i među tim sam našao biljku jednostavni ježek...
|
|
|
|
| zlatica18. 08. 2018 20:13:57 |
Da, lijep i zanimljiv je taj ježek. Znam za njega, ali ga uživo još nisam vidjela. Dobro da su krave radile, zar ne Otiv? 
|
|
|
|
| trma55520. 08. 2018 01:26:02 |
Ne nalazim ime ovom lijepom zlatnom cvijetu. Možete li mi pomoći?
1
|
|
|
|
| miri20. 08. 2018 07:19:55 |
Mišlim da je gorska maka.
|
|
|
|
| zlatica20. 08. 2018 09:04:47 |
Meni više liči na petoprstnik.
|
|
|
|
| Apolonija20. 08. 2018 13:48:42 |
zlatica ima pravo. Na slici je petoprstnik. Alpski mak ima drugačije listiće poput peršuna i sivkaste. zvonček, tvoja gencijana neće biti uzkolisna, ova ima još "peršunovih" listova i drugačije cvjetove. Mislim da je latasta. Već poznaješ puno rožica.
|
|
|
|
| Zvonček20. 08. 2018 17:44:20 |
Apolonija, hvala. Gencijana je stvarno latasta. Pod Olševom sam našla tursku (ili repičastu - ne bih ih razlikovala) gencijanu. Naučila sam se da rastu samo u KSA. LP
1
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.