Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?

Vožnja motornim sankama

Ispis
jprim5. 02. 2011 18:46:05
Svake godine s mužem napravimo zimsku turu po Smrekovskom pogorju, i danas, ali uz ljepote me iznenadilo nešto sasvim drugo.
Ljepote? Koje? Na Smrekovcu – nema ih. Ni pjevanja planinske sise se nije čulo.
Na Smrekovcu se razbohotilo nešto drugo i upravo to podržavaju oskrbnici u domu na Smrekovcu, no moram ispraviti, danas nije bilo gospodina kojeg zovu Fika, o njegovoj "prijaznosti" sam pričala već prije 2 godine.

Članovi Naravovarstvenog saveza za Smrekovec, čiji je član i PZ Šoštanj, zalaganju se za zaštitu netaknute prirode … slažem se, al' što kad je PD Šoštanj iznajmio dom oskrbnicima kojima je svejedno što se događa oko njih, odnosno čak to i podržavaju.
Ili su već postali vlasnici, jer takav je bio stav danas gospodina koji je zamijenio stalnog oskrbnika, kakva je druga veza mi je svejedno.

Zaključak razgovora bio je: «Ako ste sve rekli možete ići!»
Kao da me baca sa svog dvorišta.

Pa lijepo redom.
Kad smo ove godine naletjeli na vozače motornih sanja, upozorila sam jednog da se to ne radi – to je bio već drugi krug po grebenu, izmotavanje s njegove strane. Drugog smo sreli malo kasnije.
Prilikom dolaska do doma sljedeći događaj. Osobni auto i prikolica, na koju se stave sanje. Momak i djevojka s vrha. Oskrbnik izlazi iz doma, nosi skije i ja u razgovor: «Što sad već imate na Smrekovcu pravi poligon za sanje! Isto kao prošle godine, to se ne radi…!»

«Što vas muči, idite u Maribor praviti red! …»

«Ako čovjek kaže svoje mišljenje, Smrekovec nije samo vaš! …. Gdje su divlje petline?»
Prošle godine smo slučajno sreli jednog ruševca, čak i gospodin Fika se čudio: Imali su sreće!

Onda počinje s niskim udarcima, o smetju papirom… što nema veze s bukom. Naravno svi troje su se dobro poznavali.
Još i gospodična je rekla da je samo 40 eura kazne, ako platiš odmah onda 20.


Dragi planinari, planinari po duši i srcu, zar se takvo ponašanje stvarno ne može zaustaviti?

Zar će ti bezobzirnici stvarno proganjati sva živa bića s ovog pogorja?
LP! Jelči

Vožnja motornim sankama tako komentar, u smislu da nama planinarima rade špuru;1
Vožnja motornim sankama vrh Komen2
Vožnja motornim sankama pa idemo3
Vožnja motornim sankama ups4
Vožnja motornim sankama gdje je natpis - Pazite vožnja s motorskim saonjama5
Vožnja motornim sankama kraj priče - ironija6
sviđa mi se
Hribovc885. 02. 2011 19:43:15
Haha to je stvarno ironija, to je nešto takvo kad Terme Topolšica oglašavaju s geslom: Prirodno lječilište usred netaknute prirode, nešto takvo u tom smislu, adio pamet...

Inače pa, čisto prav si mu rekla, svaka častvelik nasmehnasmehmežikanje

Ja kažem, priroda je pravedna...velik nasmehnasmeh

Pa još jedna od istina:

Bog je pravedan sudac koji dobro plaća i strašno kažnjava

Nema smisla sekirati se oko takvih ljudi ili stvari, ali čovjeka baš bacaju iz takta, to da, ali tako je kao da se boriš kao Don Kihot s vjetrenjačamavelik nasmehnasmehzavijanje z očmi

Inače lijepe fotografijevelik nasmehnasmehmežikanje
sviđa mi se
jprim5. 02. 2011 20:16:53
Ove ljepše su ostale za trenutne uvjete ... stvarno smo napravili lijepe snimke KSA, ali ove su mi danas izgledale važnije.
sviđa mi se
lynx5. 02. 2011 20:29:59
Pa i donošenje nove uredbe (ups, zakona) o vožnji u prirodnom okruženju pomaknuto na ovu jesen i još uvijek neobvezna, tako da još neko vrijeme neće biti promjena.jezen
sviđa mi se
jprim5. 02. 2011 20:31:41
Uzimam si vremena i pročitat ću tu stvar s 81 stranica.
sviđa mi se
nanica5. 02. 2011 21:37:55
Ne odnosi se baš na naslov teme ali ipak – kad je jprim spomenula upravitelja koće na Smrekovcu sjetila sam se opet kako arogantnog odnosa na koji smo naletjeli prije tri godine. Ni bilo gužve, pa je na svako moje pitanje samo siktao i na kraju vikao na djecu kad su tražili pečat. Pitala sam ga samo stvari na koje bi on kao upravitelj najbolje znao odgovoriti. A nedavno sam bila prilično iznenađena kad je predstavljen na duge i široke u Planinskom vjesniku.
sviđa mi se
joža x6. 02. 2011 10:19:16
Živimo u društvu u kojem bogatima sve dopušteno i izgleda iznad zakona, da bogataši nemaju moralnih kvaliteta i znamo, dakle takve stvari nas ne smiju više čuditi. Neki "običan" pita se kako će platiti račune a za njega mot. sani znanstvena fantastika.
sviđa mi se
biso6. 02. 2011 16:36:37
Jelči, Jelči, ne budi se tako uzrujati. Kažu da šteti ljepoti. velik nasmeh

Šalu na stranu. Pročitao sam i tvoje bunjenje na "trenutne uvjete", ali bolje napisati ovdje da ne smetam ondje.
Planinari ponekad stvarno papaštiji od pape. I Jelči vjerojatno nije pješačila od kuće. Na izlaznoj točki njezine ture negdje visoko na brežuljku (jako sumnjam da je krenula pješačiti na Ljubnom ili sličnom), do gdje je došla svojim motor vozilom, bilo je otprilike isti prizor kao pod Deblom peći:

http://www.hribi.net/slika.asp?razmerekomentar=47333

...kad malo više netko rogovili s nekim drugim prijevoznim sredstvom, cijeli cirkus. Ne tvrdim da je to pravilno, ali planinari koji se često vozimo visoko na brežuljak stvarno zadnji koji bi mogli drugi zamjeriti da se drže pravila i čuvaju prirodu.

sviđa mi se
GregorC6. 02. 2011 18:00:48
Slažem se s komentarom bisota. Inače ni meni baš po volji da se vozi svuda, ali onima kojima to užitak ne ostaje ništa drugo jer kod nas ionako nigdje nema uređenog poligona ili područja za to. Isto ljeti s četverokolesnicima i krosovima.
Teza o uništavanju okoliša ionako vrijedi samo kod nas. U inozemstvu (posebno u tako ekološki osviješćenoj Skandinaviji) to je jedna od glavnih turističkih atrakcija. Imaju namreč organizirana višednevna putovanja i to po netaknutoj prirodi. Kod nas pa...
sviđa mi se
jprim7. 02. 2011 00:05:52
Cijeli moj komentar na zadnje komentare: to je naša mladež koja tako misli, kojoj je svejedno da su možda nekad na Smrekovcu živjeli divlji petelini, ruševci ... da si neki prisvaja područje planinarskih kuća, da si dopuštaju raditi što ne bi smjeli ...

A što ja, koja uživam u prirodi i miru ali po pravilima. Za mene tu nema mjesta ...
I onda ljutnja šteti ljepoti, kojoj, ljepoti prirode ...zavijanje z očmi
LP!
sviđa mi se
lynx7. 02. 2011 17:36:11
biso: istina je, da bi se moglo često krenuti niže, ali glavna razlika je između vožnje vsepovprek ("prirodno okruženje") i vožnje po cesti gdje je većina štete učinjena.

GregorC: možeš se voziti po velikom dijelu šumskih cesta i još gdje.
http://www.mop.gov.si/si/delovna_podrocja/narava/voznja_v_naravi/vprasanja_in_odgovori/#c17510
sviđa mi se
biso7. 02. 2011 18:11:04
jprim: "mladež" kaže i ovo: Na Smrekovcu i još mnogo gdje stvarno su živjeli divlji petelini i ruševci, ali mnogo više nego što su ih otjerali motorni sankači, otjerali smo ih planinari i sve što je povezano s nama (planinski domovi, označene staze, bezpotja i povezani nered)

lynx: istina je, s šumskim cestama, bajtama usred planina (i planinskim), stazama itd. većina štete je učinjena. Znaš što kažu oni koji se voze motornim sankama? Da ne ostavljaju vidljive tragove. Pogledaj eroziju na planinskoj stazi na Kamniški vrh. Nećeš reći da su za to krivi motorni sankači.

Želim samo reći da smo mi hribovci s optužbama drugih glede utjecaja na prirodno okruženje na vrtoglavo tankom ledu. Počnimo pred svojim pragom. Zar ne, Jelči. To je prokleto teško. Hvala što si me svrstala među mladež. To mi kod mojih godina baš godi......

sviđa mi se
jprim7. 02. 2011 21:55:17

biso:"Želim samo reći da smo hribovci s optužbama drugih glede utjecaja na prirodno okruženje na vrtoglavo tankom ledu. Počnimo pred svojim pragom."

Ja se brinem za svoj prag (da barem neki oskrbnik koče pobrine za svoju hišnu goru) i ni ja ne hodam po tankom ledu.nasmeh

Povlačim se iz ove debate koju sam sama započela, jer vidim da podržavate takva djela.
Molim moderatora da obriše ovu temu, ... jer vas većina radije zatvara oči na obje strane i odjednom ogluši, nego pokuša reagirati u dobrobit prirode.
LP!
sviđa mi se
Zebdi8. 02. 2011 16:31:30
Zanimljivo, svi se spotiču o motorne sanke, nitko se ne oglasava o, recimo, situaciji u Dolini Triglavskih jezera ili možda Kredarici. Lako je zatvarati oči i pokazivati prstom na određenu interesnu skupinu, malo teže je pomesti pred svojim pragom. Za svinjariju u Dvojnom jezeru s(m)o sami krivi planinari. Svi skoče ob buci koju stvaraju motorne sanke, a smireno toleriraju helikoptersko opskrbu postaja. E dragi moji, licemjerje bez premca i tu je tanak led na koji je upozoravao biso. Usudim se tvrditi da su brojnost planinskih postaja i posljednji masovni turizam u visokogorju za prirodu daleko opterećujući od tih nesretnih sankača.

P.S. Najeksplicitnije kažem da me i mene motorne sanke smetaju, ali to daleko nije jedino što me smeta, niti najgori pojav u našim planinama.
sviđa mi se
turbo8. 02. 2011 17:47:46
Helikopter(oskrba i/ili spašavanje) dođe i ode s točno određenom zadaćom. Motorne sanke pak isključivo zbog uživanja.
Smet u dolini 7J odnosno zasvinjeno jezero. Planinari sigurno nisu krivi što su sanitarije u koći zastarjeli, što nema čistilne naprave itd. Ideš na WC u dobroj vjeri da su sanitarije uredne. A kad nisu, gotovo je isto kao da si to obavio iza prve smreke.
Ako ideš pješice u planine, tamo ne ostavljaš ništa osim tragova obuće na mekoj zemlji (i trunku vibram gume na stijeni), poštuješ prirodu i životinje i ponašaš se tako, šteta koju nanosiš prirodi minimalna je. Usporediti to s motornim sankama... Hvala ne znam kome što znam i mogu uvijek ići negdje gdje nema gužve, nema buke, ne moram se prepirati s nikim... i ako netko pođe za mnom, ni neće znati da sam bio tamo, jer iza mene ništa neće ostati...
sviđa mi se
biso8. 02. 2011 18:52:55
1. Životinjama je svejedno da li dožive buku zbog "uživanja motorna sankača" ili zbog "nužno potrebne opskrbe planinske postaje ili spašavanja". Je li netko bio kad spasitelji s helikopterom traže izgubljenika i lete jako blizu tla? Životinje beže svuda. Čak i zimi, kad za to troše još više energije.

2. Tragovi obuće na mekoj zemlji i trunku vibram gume na stijeni možemo svi vidjeti na Kamniškom vrhu, na putu na Golico i ostalim masovno posjećenim stazama.

3. turbo je napisao: "Planinari sigurno nisu krivi što su sanitarije u koči zastarjeli, što nema čistilne naprave". Nismo, ali smo dio onih koji prljaju po planinama i zbog nas se moraju graditi novi "čišćenje" objekti.

I dalje tvrdim da su planinari na tankom ledu kad klate druge.
sviđa mi se
turbo8. 02. 2011 20:17:34
Biso,
ja imam pred svojim pragom sve pometeno. Savjest čista. Oko 35 godina planinarenja, gornjstva, penjanja, skijaških tura itd. Dakle na osnovi iskustava "na vlastitoj koži" znam što i kako.
Helikopter je u određenim slučajevima nužda. Motorne sanke nisu u nijednom slučaju nužda, isključivo moda. Ili "preseravanje", ispričavam se, jer bolji izraz ne nalazim.
NISAM dio onih, kao što ti kažeš da jesi ti Biso, koji prljaju po planinama. Ne po planinama, čak ni u naselju si ne usuđujem baciti papirić na tlo. Zapravo ne usuđujem, nego mi to ni na pamet ne pada. Još ovo napola filozofski, ja sam a ne mi smo. Ja sam jedan i jedini i nikad se ne poistovjećujem s masama. Ni s onima sličnima meni, a kamoli s onima koji nisu. Otresao sam gobec kad su i još kopaju Karavanke raznoraznim nužnim cestama, otresao kad su htjeli premjestiti Aljažev toranj i otresam kad divljaju sankama po netaknutoj prirodi, po mnogim prirodnim parkovima. Ali kad god otresam gobec, ne osporavam drugima da imaju drugo mišljenje ili pogled. Ni ne namećem svoje. Svi različiti svi ravnopravni, moja sloboda ide samo dotle da ne poseže u slobodu drugoga. I ako zamislim da se šetam po Smrekovcu i mimo mene prozuju motorne sanke, mislim da to već poseže u moju slobodu.
sviđa mi se
biso8. 02. 2011 21:02:52
matta i turbo, uvjerili ste me. Hribovci s(m)o anđelčići koji ne štete prirodi i možemo prodavati pamet svakome tko se u prirodi bavi onim što nam ne paše. Nadam se da ćete s velikim žarom odgovarati planinarima na pitanja: "Zna li netko je li cesta na pl. Blato prohodna?" Naravno da životinje imaju čip s kojim razlikuju kad ih smetaju motorizirani planinari, kad motorni sankači.
Sad ću radije utihnuti da gospa ne počne i meni prijetiti da će mi s motorkom prerezati vrat, kao što je prije nekog vremena Kseniji.

Aja, s prvim stavkom matte se potpuno slažem!
sviđa mi se
lynx8. 02. 2011 21:31:55
Za dvojno jezero krivi su ribari (ok, vjerojatno hibridi s planinarima), ali dobra vijest da su ove godine u koću ugrađena (nova) čistilna naprava.

biso: dok je dovolj snijega, sanke stvarno nisu problem erozije (pretpostavljam nizak specifični pritisak), inače gusenice mogu jako oštetiti podlogu, korijenje i sve što viri (da, zadnje dvoje vrijedi i za skijaše na turama). Glavni problem je opterećenje bukom i potencijalna opasnost po ostale zbog brzine.
Naravno da i pješaci imamo loš utjecaj, ali obično puno manji i lakše ga ublažiti - zamisli kad bi svi po hribima ne pješačili nego se vozili motorima i sankama!? Kamniški vrh bi bio davno pusta pustinja. Dok je tih vozila malo, utjecaji možda nisu tako očiti...

Glede problema masovnog turizma i obilja koča se slažem! "Bezpotja" i usamljeni kutci su mi draži, ali ne možemo samo početi rušiti koče.
sviđa mi se
biso8. 02. 2011 23:53:22
Da ne bude sve iščupano iz konteksta, evo cijelog konteksta:

http://www.gore-ljudje.net/novosti/42306/

I još malo čitanja koje dokazuje da se ni vodeći hribovci (hvaljen budi Bog!) ne slažu potpuno:

http://www.gore-ljudje.net/novosti/44047/

Strpljenje, matta, strpljenje prema drugačije mislećima. Važi?
sviđa mi se
turbo9. 02. 2011 10:30:21
Matta,
kakva marginalna manjina. Zar nisi primijetila da smo u dvojini zmeden
sviđa mi se
Stranica:1234
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo registrirati.
         
Copyright © 2006-2026 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Privatnost i kolačići