Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?

Biciklisti u planinama

Ispis
VanSims10. 10. 2013 08:38:38
U Martuljškoj divljini ih vjerojatno nema, isto tako ne na PP. nasmeh mežikanje

Uostalom ne znam kakog smisla ima vući bicikl na Triglav. zavijanje z očmi Ne kažem do Planike, Doliča recimo do Kredarice pa pješice na vrh i natrag pa spust dolje. Ali na vrh Triglava! zavijanje z očmi

Pa ne bi se valjda moralizirao da je to TNP(OK tada su možda bili drugačiji zakoni i naravno manje nadzora).
sviđa mi se
bdolmovi28. 01. 2014 15:27:38
Nekad će se taj mažač uhvatiti pa kod kamniških markera neće biti milosti. Ako ima takvu radost neka se javi kod nas u PD Kamnik, vjerujte radova će imati preko glave. Nemamo problem samo s takozvanim mažačima nego i drugom sortom ekstremnih sportaša to su biciklisti koji voze po označenim stazama gdje se ne smije nego ravno preko i tako uništavaju humus, rade nove staze po kojima onda hodaju i planinari. Tako onda na određenim račvama ima po tri staze i više ne znaš koja je ona prava označena. Tako na označenoj stazi prema Dolini Dol već dugo nema drvenih stepenica koje su bile napravljene za lakši korak ili odvodnju, što je vrlo važno da voda otječe kako treba. Kod zadnjeg slučajnog susreta s biciklistima spremni su bili raspravljati sa mnom i dva sata da treba i uvjeravali me da oni imaju pravo, ali to slučajno ne drži. Nadam se da će takvih ekstremnih što manje jer se inače pitamo čemu uređivanje staza kad svako može raditi što hoće. Hvala svima koji prijavljujete što se događa na određenim stazama čak i onima koje nisu označene, šteta je što se to događa jer se već pričalo da bi preko skoka preko Šraj peska stavili neke kline za lakši prolaz i zbog takvih događaja to sigurno neće. Ljep pozdrav svima zajedno.
sviđa mi se
tol29. 01. 2014 10:04:19
@bdolmovi

Molim ne pokazivati prstom samo po planinskim biciklistima.

Prečice rade i pješaci, planinari, gornici, alpinisti...
OK staza preko Dolskog grabena je "problematična" slažem se..ali ta staza ima svoju priču povezanu s udobnošću i brzim pristupom koji omogućuje žičara...

ali i staza na Kamniški vrh ima 100 različitih mogućih pristupa...? Zašto? Zar jedna staza na vrh nije dovoljna? I kakve su te staze? Potpuno degradirane, bezbroj prečica i varijanti... to je stvar velike frekvencije i velikog posjeta... i ista priča je s Dolskim grabenom....

Ja sam staze preko Dola više ne koristim jer sam svjestan problema...moje osobno mišljenje je da se staza zatvori da se priroda oporavi. Ali usudite li zatvoriti stazu i za pješake na Kamniški vrh?
sviđa mi se
FSkok29. 01. 2014 10:23:02
Možda je ova problematika u vezi sa prečicama, posebno biciklista na planinarskim PEŠ PUTOVIMA među pješacima premalo poznata. Nadležni već dugo upozoravaju da se masovnošću ovih "prekršaja" radi nepovratna šteta na stazama posljedično i prirodi uz njih.
Za primjer; Kad markacisti uređujemo određenu stazu, najvažnije je što što prije "odvedemo" vodu sa staze, jer najveću štetu po eroziji čini voda. Budući da prečice najčešće seku serpentske staze, voda za kiše po tim prečicama teče okomito na stazu. Budući da se takve prečice brzo "uhvate", onda za pljuske iz njih nastane pravi hudournik i sa svakom kišom šteta se samo povećava...Primjer takvog bezglavog divljanja gore-dol je između ostalih i staza na Kamniško sedlo.
Problem s biciklistima na planinarskim stazama je u tome da pri spustovima kočenjem razrahljuju oz. nagrizaju stazu, ostalo pa onda ponovno napravi voda. Uistinu pošteno se nešto slično nažalost događa i zbog upotrebe planinarskih štapova, ali oni nekako pripadaju planinarskoj stazi, bicikl ne ...Dobar primjer takve štete je staza od Primoža prema Velikoj planini, gdje je na nekim mjestima u nekoliko godina iz lijepe staze zbog erozije nastala vlaka.
Kad budemo sljedeći put išli naše prekrasne staze, razmotrimo i to da je dužnost svakog pravog pješaka upozoravati i ostale da se hoda po označenim stazama (gdje jesu) i da bicikliranje na planinskim stazama nije prikladno i poželjno (zabranjeno još nije).
Što se tiče takozvanih mazača pa nije vrijedno gubiti riječi...
Neka ovaj zapis ne bude shvaćen kao pametovanje, nego kao dobroćudno upozorenje svima (i meni) korisnicima planinarskih staza.

Lijep planinarski pozdrav, F.Skok

sviđa mi se
tol29. 01. 2014 11:34:33
@FSkok

zar se šališ?

"Dobar primjer takve štete je staza od Primoža prema Velikoj planini, gdje je na nekim mjestima u nekoliko godina iz lijepe staze, zbog erozije nastala vlaka."

???

Vlaka je nastala jer je agrarna zajednica odlučila proširiti stazu bagerom...

Ako već tako, znaš, ova staza spada među najstarije planinarske staze i bila je namijenjena transportu stoke...
znaš kakav "masakr" se napravi kad govedo nakon kiše gone u dolinu?

Činjenica je da i pješak i biciklist u prirodi ostavljaju tragove. Pogledaj stazu na Kamniški vrh, direktno (staru varijantu)... Što misliš koliko biciklista se tamo vozilo? mežikanje ili kraj Roža?

Molim shvatite i ne ponašajte se kao da pješak u prirodi ne ostavlja tragova... sama staza je trag koji utječe na eroziju...

(+1)sviđa mi se
FSkok29. 01. 2014 21:35:10
@tol

Očito ne razumiješ mog apela ili ga shvaćaš kao napad na bicikliste, pa neka još jednom naglasim. Činjenica je da su označene planinarske staze namijenjene PEŠACIMA, zato se tako i zovu.

"Činjenica je da i pješak i biciklist u prirodi ostavljaju tragove. Pogledaj stazu na Kamniški vrh, direktno (staru varijantu)... Što misliš koliko biciklista se tamo vozilo? mežikanje ili kraj Roža?

Molim shvatite i ne ponašajte se kao da pješak u prirodi ne ostavlja tragova... sama staza je trag koji utječe na eroziju..."

Tu činjenicu su očito shvatili naši preci, zato danes postoje ljudi koji se zovu markacisti i koji su od strane PZS-a obučeni i ovlašteni da se trudimo ublažiti štetu koju pješaci prave na označenim stazama što više moguće. Kao što znaš to je rad na volonterskoj razini i rado ga radimo, zato nas toliko više smeta ili ljuti kad pojedinci svojim sebičnim i nepromišljenim djelima uništavaju plod našeg rada...

Bez zlobe, F.Skok



sviđa mi se
BorisM29. 01. 2014 21:45:03
Samo za informaciju, i biciklisti pomažemo markacistima uređivati staze! na onim akcijama na kojima sam ja bio se je obično okupilo više biciklista nego planinara!

https://picasaweb.google.com/117203276181969104622/KrampturcaFeldban?noredirect=1#


https://picasaweb.google.com/117203276181969104622/KrampTurca2012?noredirect=1#

https://picasaweb.google.com/117203276181969104622/KrampTurca02?noredirect=1#

https://picasaweb.google.com/117203276181969104622/KRAMPTURCA#

I ima još kakvih, ali nisam slikao.
sviđa mi se
tol30. 01. 2014 08:06:10
@FSkok

Kako da shvatimo tvoje pisanje ako kažeš da se zbog biciklista staza na Veliku planinu promijenila iz staze u vlaku?

OK, konačno smo utvrdili da svi u prirodi uzrokujemo štetu, i pješaci i biciklisti.
Sad nek mi netko kaže, zašto je nekima dopušteno "uzrokovati" štetu, drugima ne?
sviđa mi se
FSkok30. 01. 2014 10:44:51
@Tol

Koliko znam, šteta o kojoj govorimo nije zakonom zabranjena već je to presuda svakog pojedinca što smije a što ne.

To da markacisti planinarske staze uređujemo za planinare, za bicikliste ne, proizlazi iz činjenice da nas je za to obučila i dala mandat PZS a ne Slovenska kolesarska zveza!

Istina je da se često sve bicikliste na planinskim stazama "baca u isti koš", iako treba uzeti u obzir da trekking biciklist na ravan i učvršćenu stazu ne čini značajnu štetu, dok je utjecaj "spustaša" na strmoj i obično razrovanoj stazi prilično brutalna. Zato staza spomenuta u prvom komentaru! Ne tvrdim da su planinarske staze uništene zbog biciklista, kažem samo da na određenim stazama biciklisti odnosno bolje rečeno "spustaši" doprinose znatnim dijelom eroziji i oštećenju staze.

Ali akcije koje spominje BorisM su svakako dobrodošle i klubovi na lokalnoj razini bi se ih mogli češće posluživati. Time bi vjerojatno bilo i znatno manje trenja na relaciji pješak-biciklist na planinskoj stazi, iako novi zakon u vezi s time to onemogućuje, što mi se čini šteta jer osobno mislim da u Sloveniji ima puno planinarskih staza koje bi si pješaci i biciklisti mogli dijeliti nekim zajedničkim dogovorom o održavanju.

Skok
sviđa mi se
GregorC30. 01. 2014 13:39:06
FSkok i u PZS-u postoji odjel za turno biciklizam, koji je u ovoj debati vjerojatno kompetentniji sugovornik od KZS-a gdje je više naglaska na cestnom biciklizmu. Naravno da tu spada i gorsko, ali ga vode više u okviru natjecanja nego nečeg drugog.
Što se tiče uređivanja staza biciklisti su na lokalnoj razini prilično aktivni. I uvjeren sam da kad bismo se dogovorili i legalizirali upotrebu određenih planinarskih staza i za vožnju biciklom, biciklisti bi još više doprinijeli njihovom uređivanju i time rasteretili markaciste. Inače poznam prilično markacista koji se bave i gorskim biciklizmom. Činjenica je i da kad bi više klubova imalo sekciju za turno biciklizam, sigurno bi se uključilo više biciklista, što bi onda značilo i više sredstava za održavanje staza. Mislim da je sa strane planinara malo krivo shvaćeno da bi staze koristili i pješaci i biciklisti, a uređivali ih samo planinari. (kraj krajeva biciklist je i planinar) Vjeruj mi da ako staza nije očišćena ni bicikliranje nije užitak, baš kao ni hodanje. Ukratko važan je dogovor i suradnja obje strane. I prije svega strpnost jer prostora ima dovoljno za sve!
Imaš pravo da su najveći problem tu spustaši koje biciklisti sami pokušavaju disciplinirati. Najveći problem s njima je u okolici gradova i gdje je lakši pristup vrhu jer takav biciklist nema radosti u napornom usponu. Onima su namijenjeni biciklistički parkovi!

LP, Gregor
sviđa mi se
slamca30. 01. 2014 18:19:11
Nisam gorski biciklist, znam ali da biciklisti ne uništavaju staza gumama. Da tko "koči" nizbrdo da mu blokira bicikl? Ne seri, odmah bi pao. Pješaci, planinari smo veći problem. Za primjer: staza - mulatjera na Komnu. To su planinari uništili davno prije procvata gorskog biciklizma prečicama. Ali tako je, Slovenci nikad nećemo naći kompromis i živjeti u slogi. Ako se već u gmajni ne možemo dogovoriti kako ćemo tek drugdje.
sviđa mi se
gams4431. 01. 2014 10:47:35
ako se već pričate pozvao bi vas na jednu akciju na kamniški vrh onda ćemo vidjeti koliko vas dođe kad treba nešto napraviti vas nigdje nema kad treba nešto napisati pa samo cvicate jedan preko drugog. i ne znam zašto koristite kočnice po dolskom grabnu ne znam zašto kočite točno vidi se kako je izrovano od biciklista dok planinari nikako ne mogu napraviti takvu štetu nogom kao biciklom .ovu stazu svake godine pregledavam tako da nemojte misliti da je skrbnik ove staze PD BAJTAR na kraju ih slušam ja kako se planinari žale na bicikliste nadam se na kraju bi vas pozvao na jednu zajedničku akciju u dolski graben da vidim koliko vas dođe ili ćete samo jezicati pa s vama neće BITI NIŠTA.
sviđa mi se
tol31. 01. 2014 11:02:12
@gams44

Dolski graben je svoja priča.
Žičara doprinosi tome da je posjeta ove staze od strane biciklista vrlo velika. Rekord jednog (1) biciklista na ovoj stazi u jednom danu je 10 spustova.

Pristupačnost lokacije i transporta je "prikladna" i za vožnju u "manje povoljnim" uvjetima... čitaj: blato i masakr nad stazom

Kad sam zadnji put hodio ovu stazu pješice čak sam naišao na motorista koji se odlučio proći dolski graben....

Ukratko riječ o stazi koju koriste i "turni" biciklisti kao i "natjecatelji" odnosno spustaši koji odrade i više vožnji na dan...naravno na "punoj" i sa klizanjem i svime što ide uz ludoriju...

Riječ je o više interesa, jedan je planinsko-turni biciklistički a drugi spustaško-žičara interes....
Ovdje bi trebalo razgovarati i dogovoriti se hoće li VP reklamirati netaknutu prirodu bez dodatnih aktivnosti ili će VP ponuditi turističku aktivnost koju svi tako hvalimo. A ako drugo onda je mogućnost "razvoja" i zarade moguća i izgradnjom biciklističkog parka i trženjem te djelatnosti... po mom mišljenju VP je propustila taj vlak jer Krvavec ubrzano djeluje u smjeru otvaranja novog biciklističkog parka od gornje do donje stanice...i nudi tom "turističkom" području prijatniji i aktualniji transport...

Ali da je uređen "biciklistički poligon" preko Dolskog grabna bila bi i na "zaradniku" odgovornost za uređenost i održavanje staze.

Usput, mnogi biciklisti na vlastitu inicijativu, vrijeme, sredstva uređuju stazu mežikanje i Dolski graben ima takve akcije.
sviđa mi se
BorisM31. 01. 2014 12:40:12
Gams44, kaj si pa napravio da bi biciklisti došli uređivat staze? Jesi li ih ikad pozvao na neko uređivanje?

Moj pogled na događanje: http://mtbilegalc.blogspot.com/2014/01/kramp-turca.html

P.s, da ne bude nekog razburenja, ja sam se samo jednom vozio tamo dolje, nisam previše čest gost na tom kraju.velik nasmeh
sviđa mi se
gams4431. 01. 2014 15:09:36
to je planinska staza NE PA POLIGON ZA BICIKLISTE neka si napravijo svoju stazu i riješe papire AKO im ih netko da lej nema smisla komentirati zmeden
sviđa mi se
Bojan285731. 01. 2014 15:47:06
Pozdrav svima?
Toliko čitam tele pametnije, pa me zanima, jer toliko obvladate naše krajeve, može li se biciklom niza Martinj stezu s običnim petbrzincem
lp
osti jarej
sviđa mi se
FSkok31. 01. 2014 17:02:30
Da naravno, i nemoj štedjet petu brzinu...velik nasmeh
sviđa mi se
ljubitelj gora31. 01. 2014 17:12:22
Najlakše je voziti planinskim stazama koje uređuju planinari godinama, biciklisti imaju jednu tu http://www.hribi.net/slika.asp?pot=99962. Prošli put sam naišao na zasekanu planinsku stazu s crossom nad Dovjem, pa razne nemarkirane, biciklističke sledi, smetove, .... vidiš sve i svašta, al' mene ne smeta, jer sljedeći put radije idem na neko samotno izhodište, recimo nad Trentom.
...cijelo popodne zvuk je odjekivao daleko unaokolo, načeloma me ne smeta, jer sam već i kod kuće na takvoj lokaciji gdje je mir non stop.1
sviđa mi se
tol31. 01. 2014 17:26:42
Zabrana "normalnog" kolesarenja, meni se čini uporediva samo s tim da se u planinama smije hodati samo označenim stazama. Sve ostalo se kažnjava 500 EUR.
Što kažete?

@gams zauzeo si poziciju nadmoći. Na argumente ne odgovaraš. Kao pisci propisa. Najbolje sve zabraniti, pa ću u subotu radije birati u kojem supermarketu.

Znaš što me zanima Gams. A li se unatoč zabrani automobilom dovezeš do Jermance/kraja, tako kao većina pohođnika koji tako "poštuju" i podržavaju zabrane...
(+4)sviđa mi se
dprapr31. 01. 2014 20:09:21
@tol, s prvim i zadnjim stavkom si zadao srž!
sviđa mi se
Stranica:1234567...121314
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo registrirati.
         
Copyright © 2006-2026 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Privatnost i kolačići