|
| velesa25. 02. 2012 23:39:12 |
Lidija, čim sam te ugledala na parkirištu pod Gradiškom s fotoaparatom u rukama, pomislila sam na tebe. Onda sam te sustigla, pitala ideš li plazit i poželjela sreću. Sama sam nastavila po "normalnoj" puti. Vraćala sam se neoznačenom, ali dobro vidljivom stazi koja vodi u dolinu tik uz vrh. Stvarno sam očekivala tvoj opis . U dolini sam srela puno njih koji su se uputili u stijen.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| pohodni26. 02. 2012 10:31:34 |
Ljepod vreme nas je tako jučer privuklo, da smo se u kompletnoj obiteljskoj postavi odvezli u Vipavsku dolinu pogledat kako izgleda ova Gradiška tura. Sa sinom se naravno uspnemo po plezalnoj, ostalih troje obiteljskih članova po lakšoj puti. Kad se na vrhu plezalne ponovno sretnemo, i kćerka izrazi želju da bi se probala po toj teškoj. Brzo se spustimo po lakoj dolje, ter po plezalnoj opet gore. Obojici je ovo penjanje odlično uspjelo. Iako je put vrlo zahtjevan i prilično izložen, po drugoj strani je i odlično osiguran, prirodnih oslonaca u stenama ima stvarno puno, ni krušljiva, tako da nema straha da će ti nešto ostati u rukama. Mislim da je ovaj put vrlo prikladan kao vježbalište za sve one koji namjeravaju se popeti na vrh Triglava, jer ako prođe po Gradiškoj, onda ni s Kredarice prema Triglavu ne bi trebao biti problem. Naravno moramo ovdje izuzeti kondicijsku spremu, koja je potrebna za osvajanje Triglava mnogo, mnogo više. Dakle, put smo nastavili prema vrhu Gradiške ture i onda po istoj kružnoj kao Lidija Jesih natrag dolje prema parkirištu. O vremenu i temperaturama sve kaže to da smo cijelu put prošli u kratkim rukavima.
| (+4) |  | |
|
|
|
|
| Kita26. 02. 2012 12:29:28 |
pa ova staza je barem za jedan stupanj tehnički zahtevnija nego iz Kredarice na vrh Triglava, ako nije onda ne znam zašto uopće daju ocjene u vodiče....
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| pohodni26. 02. 2012 14:59:47 |
"Kita", ono što si napisala o tehničkoj zahtjevnosti možda potpuno drži, ali moramo uzeti u obzir da je zbog brojnih posjetitelja vrha Triglava cijeli put od Kredarice gore već pošteno istrošen i korak nije više tako stabilan i siguran kao što bi mogao biti, odnosno nekad je bio. Ne smijemo zanemariti ni brojnost planinara i posljedično čestog izbjegavanja pri susretu na tom putu. Što se tiče usporedbe samog plezalnog dijela ova dva puta, to je moja potpuno subjektivna ocjena koja se ne osvrće na struku. Lp.
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| Kita26. 02. 2012 17:04:07 |
glede plezalnog dijela bi mogli reći da Gradišku turu već možemo uvrstiti među ferate jer po slikama sudeći imaš osjećaj ponekad da stvarno malo plezaš, dok Triglav spada u planinarenje uz jeklenicu i uz bezbrojne labave klinove teškoća puta iz Kredarice ocijenjena je s 2 od 6. ferata na Triglav??? Pravih punokrvnih ferata kod nas ima vrlo malo... Inače i na salonskim feratama su već padali dolje.....
|
|
|
|
| Kita26. 02. 2012 21:57:18 |
Praćuća pomagala, skobe, klinovi i sva druga umjetna pomagala, onda zaključujem da su sve slovenske ferate salonske, osim Gonžarjeve peći u Vinskoj gori je izuzetak, jer osim jeklenice nema drugih salonskih dodataka.
|
|
|
|
| LidijaJesih27. 02. 2012 05:52:30 |
Velesa, stvarno me veseli da smo se srele, sljedeći put znat ćemo kamo ići! Dan je bio lijep, još puno takvih želim nam ove godine. O debati u nastavku: svatko ima svoju subjektivnu ocjenu, zapisano ponekad svatko shvaća po svom, ovisno o iskustvu naravno. Sama mislim da je ova osigurana put zahtjevna, lijepo osigurana, s stvarno lijepom stijenom, pristojno izložena i također po mom iskustvu izuzetno dobar trening za svakoga tko još nije probao zahtjevne osigurane puteve. Na njoj će svatko moći utvrditi odgovara li mu to ili ne, kako je s vrtoglavicom i vještinom. Prvi put naravno obvezno sa svom potrebnom opremom, dakle kacigom, samovarovanjem, rukavice nisu odveć. Tko će popeti ovu turu, tehnički će moći i svaku drugu kod nas, sve ostalo je samo stvar kondicije. Imamo lijepu poslovicu (posudena, da). Idi, pa vidi.
| (+7) |  | |
|
|
|
|
| turbo27. 02. 2012 05:58:32 |
Ferate imaju zapadni susjedi i klettersteige sjeverni. (a što imaju istočni ) Osiguranih putova, od onih stvarno lakih pa sve do najtežih, kod nas ima puno. I ono što je meni teško nije nužno i drugima i obrnuto. Istina je da je svaki početnik težak 
| (+5) |  | |
|
|
|
|
| VanSims27. 02. 2012 13:58:26 |
Ne, Kita, ako prav razumijem Primoža (na osnovu onog što je napisao), upravo Gonžarjeva peć JE salonska ferata, Triglav naravno nije! Salonske ferate u inozemstvu: Fallbach, Turkenkopf, Lavamund,... Ne-salonske ferate u inozemstvu: Via Italiana, Via della Vita, Konigsjodler, Dachstein-super ferata,...
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| Kita27. 02. 2012 22:21:18 |
fallbach, turkenkopf, lavamund... to su nisko ležeće sportske ferate. Ispod navedene nesalonske ferate idu u visokogorju, npr. meni djeluje super ferata u originalu Der Johann do koje dođemo kad preplezemo feratu ispod nje po imenu anna športni tip ferate i spada među vaše takozvane salonske ferate, samo nas Johann odvede do koće na 2741m... To znači da je visokogorska salonska ferata....
|
|
|
|
| Kita27. 02. 2012 22:33:11 |
Konigsjodler je u privatnom vlasništvu tako kao mnogo austrijskih ferata res je da prolazi kroz visokogorje i dovodi nas do 2875m ali isto tako možemo je svrstati među salonske ferate, jer je po istom kalupu kao većina austrijskih ferata...
|
|
|
|
| B227. 02. 2012 22:56:44 |
Pozdravljeni! Nigdje nisam vidio gradivo o kakvim "salonskim" feratama! To je sad novi i izmišljeni izraz! Pojavljuju se i razna "opravdanja" u imenu sastava kamenja i sl. - sve je sanjarenje... Gradiška Tura je prava "ferata" i jako izložena, bili priznamo ili ne, što smo osjetili oni koji smo je obnavljali (ne gradili!)- oni koji su je gradili pa da ne pričamo! U komentarima spomenute pločice na grebenu Triglava - sve su posljedica groma! -i ne klizanja preko stene!!! Gradiška tura je svakako teža od "ferate" na Triglavu, koja to uopće nije! Ali u Gradiškoj turi treba snaga u rukama, čega na Triglavu nema jer se po "kliskoj" stazi možemo "salonski" šetati uz čavle i zategnutu čeličnu uže! Dođite, opremljeni samovarovalnim setom popnite se na "Gradišku turu" pa onda krenite na prave ferate - i shvatit ćete što je uvod u penjanje po zavaranim planinskim stazama! Ne umanjuajte ništa na što smo Primorci i također (oprostite!) Slovenci može biti ponosni!
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| Kita28. 02. 2012 00:13:21 |
Bravo B2 tako se priča i res je ono što si rekao.....
|
|
|
|
| savinjcan6528. 02. 2012 07:46:23 |
"Salonska ferata"??????, vjerojatno je stijena tvrda kao ona u pravim "feratama", pa i težavnost je relativan pojam, ljudi smo različiti i po sposobnostima. l.p.
|
|
|
|
| Zebdi28. 02. 2012 08:36:09 |
Ali neki ste tvrdoglavi, joj. primoza je lijepo objasnio što je mislio pod pojmom "salonska ferata". Kratak pristup, kompaktna stijena, relativno mala opasnost od padajućeg kamenja i mogućnost brzog povlačenja u slučaju lošeg vremena. Ferata dakle na koju možeš mirno skočiti popodne nakon posla. Usporediti tu feratu s feratama u visokogorju jednako je "pametno" kao usporediti smjer ocjene 7a u plezalištu i smjer ocjene VIII u alpskoj sjevernoj stini. Teškoća penjanja je ista, zar ne? 
| (+8) |  | |
|
|
|
|
| VanSims28. 02. 2012 09:06:23 |
Da, Zebdi! Tako nekako sam si ja zamišljao 'salonske ferate'. Znači ono što sam ja napisao približno je točno...
| (+6) |  | |
|
|
|
|
| Bojan_A28. 02. 2012 11:55:21 |
Nije me briga što se svađate. Ali kao zanimljivost vam mogu reći da je sastav vapnenca koji gradi Triglavsko pogorje potpuno drugačiji od vapnenca koji čini Nanos. Vapnenac koji nalazimo u Julijskim Alpama (i KS-Alpama) je gornjotrijske starosti i pripada t.zv. Dachteinski formaciji. Nastao je u plitkovodnom okruženju s povremenim zamuljivanjem. Dok je vapnenac koji gradi Nanos jurske i kredne starosti. Po nastanku se zapravo radi o ogromnom okamenjelom koraljnom grebenu (raj za ljubitelje fosilnih koralja i školjki), koji je u vrijeme svog najvećeg dosega sezao od naših krajeva pa sve do Grčke. Više o tome u mojoj knjizi za 2 godine. 
| (+13) |  | |
|
|
|
|
| Flora128. 02. 2012 16:22:39 |
Jedva čekamo knjigu, Bojane! Tako dalje!
| (+3) |  | |
|
|
|
|
| joža x28. 02. 2012 16:35:12 |
Čini mi se da ovdje najpametniji pametuju oni koji su se "usudili" samo po lakšim brežuljcima...
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.