Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?

Koji GPS?

Ispis
urarrr26. 05. 2012 10:01:23
@marky

Našao sam karte za mapsource..

napravi negdje ftp račun i pošalji mi na ZS pristupne podatke da ti uploadam tamo. Materijala skoro 4 GB.

Neke samo instalirati, ako se ne varam napravio sam to s našom kato adria topo, druge samo kopirao unutra i popravio registry ili pokrenuo datoteku... malo se treba petljati..

Ili ostavi više prostora na ftpju pa ti dam img varijantu svega jer imam na mašini...

(+3)sviđa mi se
Bojan_A2. 03. 2013 18:41:18
Ja koristim GPS prijemnik Garmin Etrex 30. Prijemnik je dovolj precizan, ima dugu autonomiju baterija. Mane su težina i mali zaslon.

Napisao sam kratki članak kako GPS uopće radi: nasmeh http://bojanambrozic.wordpress.com/2013/03/02/gps-in-teorija-relativnosti/
(+1)sviđa mi se
pohodnik3822. 04. 2013 17:41:48
Budući da su Android telefoni već vrlo rašireni i većina opremljena GPS prijemnikom mogu biti odličan pribor za bilježenje statistike prohođenog puta ili pregled lokacije gdje smo. Evo nove Google aplikacije:

Moje poti-My Tracks

Danas isprobao stvar na kraćem pohodu u okolici Maribora:

Trije ribniki-Piramida-Trije ribniki

Lp! Tonenasmeh
Snimka ekrana aplikacije-Moje poti-My tracks1
(+1)sviđa mi se
keber122. 04. 2013 22:51:53
Dok su GPS ure smjerno (i na telefonima) dovolj točne, nažalost visinski jako promašuju, naročito kumulativno. Tako sam na jednoj od biciklističkih tura po GPS-u imao četvrtinu manje visinskih metara uspona (cca 300 m) nego izmjerjeno visinomjerom (imam Suunto Ambit, odlična stvar, preporučujem ako si možete priuštiti). I izmjerene visine na ključnim točkama pri GPS mjerenju jako odstupaju od pravih (osciliraju do skoro 50 metara gore ili dolje)
(+1)sviđa mi se
ljubitelj gora22. 04. 2013 23:12:58
Nema GPS-a koji je 100% točan.
(+3)sviđa mi se
keber123. 04. 2013 09:29:38
Ništa nije 100%, ali današnji su dovolj dobri za smjerno praćenje i na cesti i na planinarskim stazama, odstupanje nekoliko metara od prave staze (koliko u prosjeku pokazuju) nema značajan utjecaj na duljinu prohođene distance i općenitu upotrebnost tih uređaja.
Za visinske profile još uvijek jedini dovolj točan izbor za svakodnevnu upotrebu je barometarski visinomjer.
(+1)sviđa mi se
pohodnik3824. 04. 2013 18:28:41
No ovo je već više slično pravoj GPS uređaju, izgleda da su se u Googlu prilično potrudili,odstupanja još ima ali ne tako velika kao u prethodnim aplikacijama.

Danas isprobano na pravoj turi kako se u gorama snađe kad si u sjenki iza zida to još treba testiratimežikanje

GPS-Krvavica-Gunetova glava-Črni vrh-Tolsti vrh

Lp! Tonenasmeh
sviđa mi se
ljubitelj gora26. 05. 2013 21:23:10
Na mobitel sam naložio Garmin i koristio ga u brdima, u gorama ga nisam upotrijebio tam se ne radi o igranju, lovi gotovo cijelo vrijeme, ali da bih ovo koristio da me vodi negdje, ni na pamet mi ne pada. U brdima/gorama se drugačije pripremam. Imao sam i jedan klasični GPS, ali pokazuje samo prohođeni put, trag, i nadmorsku visinu, ali sam ga ponio samo 1x. Dakle dosad to radim bez GPS-ova, zemljovid ne nosim uvijek sa sobom, ali se dobro pripremim kod kuće s raznim opisima, slikama i na hribi.net su više nego dovoljno dobro-savršeno opisane staze i priložene jedinstvene slike. Kad sve to pročitaš, zapamtiš slike iz opisa onda se nakon nekog vremena navikneš i bez toga i istražuješ dalje. Još jednom, jer većinom idem sam u brda odlučujem se prije svega da se vratim s ture tako znam do gdje sam sposoban i napravim si glavnu granicu.
(+2)sviđa mi se
lynx26. 05. 2013 21:49:07
To visinsko odstupanje između 40 i 50m uvijek je prisutno, ali uglavnom zbog razlike u korištenoj projekciji, pa ga samo oduzmeš.

Pespoti.si ignoriraju izmjerene visine i za zabilježenu stazu gledaju visine na 5m nacionalnom digitalnom modelu visina, što je mnogo točnije. Ili barem načelno, jer na kraju izlaze vrlo velike ukupne visinske razlike. Treba jednom napraviti par kontroliranih testova. nasmeh
(+1)sviđa mi se
pohodnik3827. 05. 2013 20:08:30
Slažem se LG stvar je namijenjena za bilježenje statistike,izris prohođenog puta.Na turu se ionako treba pripremiti kod kuće da znaš barem približno što te čeka na terenu.Ja radim slično kao ti samo meni zdravlje i godine ne dopuštaju da mogu svuda lezet, biram ture prema svojim mogućnostima.Res je da obavljam mnogo opasniji posao od hoda u gore.U gorama mi do sada nikad nije tekla krv a već nekoliko godina hodam i to sasvim sam na poslu pa skoro svaki drugi dan se negdje ozlijem sem steklar po poklicu.Tako da ne znam zašto su neki tako pametni i imaju što čavrljatinasmeh

Lp! Tonenasmeh
(+2)sviđa mi se
ljubitelj gora27. 05. 2013 20:58:50
Jedino što mi se čini smisleno korištenje je pri povratku noću. Put mi je bio poznat, ali vidi se malo, naročito neka bočna stazica te brzo zavede. Tu apsolutno nemam pojma kako se orijentirati (markacije da, ali morale bi biti česte), kad je sve tako tamno i kad ugasiš naglavnu svjetiljku nađeš se u tamnom planinskom svijetu u dolinama se vide šarene svjetiljke i upravo zbog toga sam kupio klasični GPS. Mobitel (nokia e52, jaka baterija) ga isprazni od jutra do večeri, kod klasičnog Garmin GPS-a baterija traje dulje, i još je točniji, otporan na vlagu, udarce. Sunčani zalasci lijepi su kad već znaš da će biti vedro nebo, kod sunčanih izlazaka može se dogoditi da je vrh u oblacima ili još negdje ima oblaka (vremenari o prognozama u gorama nemaju puno pojma), ali ipak radije za sunčane izlaske, ako već idem negdje barem tamo pričekam (za sada još nisam). Biram za sunčane zalaske/izlaske odgovarajuće staze, brežuljke, da nema posebnih razvoda. Također što se tiče padajućih stijena strašno je kad počne zveckati ali to zveckanje ne vidiš, čuje se već, ali stijena ima svoj put da se pravovremeno povučeš na sigurno. Svijet noću je drugačiji, pripreme drugačije, kad sunce zađe pritisne hladnoća (u jesen se to dobro osjeti), planinara više nema. GRS, vodici, rešavači ga koriste.
(+1)sviđa mi se
gorolazka6. 10. 2013 14:18:15
Colorado ili Oregon ili ?
Pozdrav,
vrijeme je da prihvatim suvremenu navigaciju, jer sam se dosad oslanjala na opise staza i zemljovide.
Što savjetujete?

Hvala

Anja
sviđa mi se
Daaam6. 10. 2013 17:57:20
Oslanjaj se dalje na zemljovide..i malo na opise..! Neka ti navigacija, ako je već moraš koristiti bude samo za dodatnu provjeru/pratnju itd.. nikako ne izvadi zemljovid iz ruksaka.. lp
(+3)sviđa mi se
smatjaz7. 10. 2013 19:34:31
Gorolazka, nije važno koji, pitanje je jesi li ti dovoljno tehnički tip ili imaš nekoga tko će se time baviti? Naime to je samo "budalašta" mašina kojoj moraš reći što želiš od nje i ona će ti to dati. Razlika između jednog i drugog je samo u tehničkom napretku (jedan je na touch, drugi na tipke, još jedan ima korisne funkcije koje trebaš, drugi ima nešto više pa čak i ako ti ne trebaju), svi sadrže osnovnu funkciju odvesti te tamo gdje želiš i stazom koju želiš. Gledaj, svaku stazu (trag) moraš sama unijeti ili ih neke već skinuti s neta itd... Ukratko ako ćeš ga koristiti za pomoć na putu od točke A do točke B i uz njegovu pomoć saznati i neke podatke (dužinu staze, vrijeme hoda, vrijeme stajanja, koliko je još do cilja, kompas, izlazak i zalazak sunca, crtanje profila prohođene staze i još hrpu drugih podataka) osnovni je sasvim u redu, a ako se želiš još malo više igrati s podacima onda napredniji. Evo ti linkove na oba, pa malo pogledaj razliku, a ako želiš još neki podatak možeš me kontaktirati na ZS ili 041/816 504 linkovi: http://garmin.si/view_product.php?cat_id=48&product=010-00622-32

i

http://www.garmin.si/view_product.php?cat_id=52&product=010-00697-01%20

PS: najvažnije su koje mape uređaj ima učitane jer bez njih je obična elektronska kutija, mape koje moraš dokupiti za uređaj mogu biti prilično skupe, što možeš provjeriti na Garminovoj web stranici.namigivanje
sviđa mi se
ljubitelj gora13. 10. 2013 20:37:59
Danas sam na Nokia X6 uključio Garmin TOPO, ovaj GPS inače ne koristim ovaj put napravio sam iznimku. Izgleda nekako tako, njihanje je normalno jer je GPS antena lošija u telefonima, ova TOPO karta će biti i na ostalim ručnim GPS uređajima.
Gorski spasitelji i drugi GPS ipak koriste dobro je imati nešto takvo sa sobom, ako te slučajno u planinama uhvati tama ili magla. U magli se brzo izgubiš. Možda je stvarno najbolje za prvu silu kupiti telefon koji ima GPS i malo se "poigrati" s tim, kasnije pa ako novac nije prepreka ručni za 200-300 eura. Apsolutno na dodir, jer sam imao i Nokia E52 pa pomicanje karte onim tipkama je vrlo zamorno. Gore, dolje, lijevo, desno, tipka, tipka zbunjenost
Lanževica-Vratca-Krnsko jezero1
Krnsko jezero2
U okolici Koče pri Krnskem jezeru3
U šumi4
sviđa mi se
pohodnik3822. 10. 2013 20:02:08
@Lg koliko je odstupanja? ako je 3m još ide skroz ako za 10m pa u planinama više nije ugodno. Inače s svakom novom generacijom pametnih mobitela i navigacija je točnija sada kod 4 jezgrenskih procesora negdje na 3m....i također zavaravajuće što se tiče podataka. Ja sam se prošli put kad su me poslali u Ljubljana izgubio našao sam se negdje na Barju i umjesto u Mostama i jedva spasio. Na kraju sam ipak našao tu firmu ali su već zatvarali tako da sam samo ostavio proizvode i otišao prazan natrag u MB. Stvarno su me tako kasno poslali pa još u CE nešto ostavi pa u Ljubečni se dobije s stolarom...itd...i još stara krntija koja ne leti više od 100 km/h po autocesti bio sam baš sretan gdje se spuštala da sam je doveo do 120 km/h. Toliko o tim navigacijama. Najbolje je još uvijek papirnati zemljovid pa stvari kod kuće proučiti u glavu zapamtiti pa je.

Lp! Tone
sviđa mi se
keber123. 10. 2013 21:56:54
Hm, odstupanje 10 m više nije ugodno? Pa oči se valjda i koriste, zar ne?

U planinama možeš biti sretan ako uopće nešto hvata, kad si pod nekom (ili u) sjevernoj stijenom, po mogućnosti još u nekoj šumi (recimo početni uspon iz doline Kot). U sjevernim kaminima ionako napravi totalnu zbrku, tracking ti umjesto 50 m pređenog puta pokaže radije pola kilometra.
(+1)sviđa mi se
smatjaz23. 10. 2013 22:01:00
jezikpohodnik38, kao što sam već rekao:to je samo "budalašta" mašina kojoj moraš reći što želiš od nje i ona će ti to dati! Za dobro funkcioniranje treba imati posljednju verziju zemljovida i prije svega ispravno podešenu napravu (reći joj što želiš od nje). Ako se duboko upustiš u to i ispravno je podesi, vjeruj mi neće te ostaviti na cjedilu i odvesti tamo gdje nisi htio. Korisnik sam 4 različita GPS uređaja
(po službenoj dužnosti) i budući da slijedim sve savjete koje sam dao i tebi stvari rade! Istina je da mi planinarski ponekad zeza jer gubi signal - u udaljenim područjima, šumama, dubokim jarugama...itd, ali staze koje pripremam uvijek pripremim na papirnom zemljovidu, unesem ih u planinarski GPS i idem označenim stazama, GPS mi služi za potvrdu ispravnog smjera, u slučaju loše vidljivosti, jer izrisuje prohođenu stazu lako se vratim istim putem natrag i za bilježenje podataka o prohođenoj stazi - visina, dužina, vrijeme....itd. 100% oslanjanje na uređaj je opasno, jer će ili "odletjeti" kad najmanje treba, ili će se baterije isprazniti..... ali ima prednost da kad hvata satelite i u slučaju nesreće možeš točno prijaviti svoj položaj uz njegovu pomoć. Čak i tako kad smanjiš sliku na ekranu pokazuje koji vrhovi ili ceste su u tvojoj blizini, ili se možeš orijentirati preko zemljovida, (pomaže mi to nekoliko puta u KSA prije nego sam ih upoznao i zalutao u meglene vrhove), kompas također pomaže, uređaj ti pokazuje smjer u kojem se nalazi željena koča ili dom, ali oprez samo u ravnoj liniji, sigurnu stazu moraš sam pronaći.
lp Matjaž
podaci1
podaci s uređaja2
3
4
5
(+1)sviđa mi se
Daaam24. 10. 2013 08:29:52
Ja lično ne vidim razlog korištenja GPS-a u našim planinama.. Ne tvrdim da ti stvarno ponekad ne koristi ako ga imaš. Ipak naše brežuljke jednostavno nisu tako prostrani da bi on bio "nužno" potreban. Nisam tip planinara koji bi do najsitnijih detalja sabirao uspone, kilometre, sate i minute i još uvjeren sam da te GPS možda malo previše "mazi" odnosno ubija osjećaj za promatranje gdje ideš, orijentaciju itd itd.. Ako nisi siguran tijekom ture kako će biti s vremenom, treba promatrati nebo, a ne updateati vremensku prognozu na pametnom telefonu. Što se tiče lociranja u slučaju moguće nesreće, spasitelji ionako već dugo upozoravaju da su koordinate koje prijave većinom pogrešne (ako su dobivene iz "pametnih telefona")- za pro verzije GPS-a ne znam..
(+2)sviđa mi se
pohodnik3824. 10. 2013 18:28:24
Slažem se sa svim komentarima gore, i ja ga ne koristim da bi na turi gledao gdje hodim. Istina je da ga prije početka ture podesim da mi snima gdje hodim. Na sam put se ionako kod kuće pripremam, na internetu nađeš sve ako hoćeš, tu je još tiskana literatura, papirnati zemljovidi... itd. Pustolovac ionako moraš biti ako se upuštaš na neoznačene staze, sa lošom osobnom orijentacijom nemaš tu što tražiti. Koristim ga u službi za traženje lokacija objekata i mogu reći da je stvar oko 90% točna.
(+1)sviđa mi se
Stranica:1234567
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo registrirati.
         
Copyright © 2006-2026 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Privatnost i kolačići