Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?

Koji GPS?

Ispis
Bojan_A24. 10. 2013 20:11:41
@Pohodnik38: Članak u kojem sam između ostalog i objasnio zašto planinarski GPS uređaj nikad nije točniji od 15 m: http://bojanambrozic.wordpress.com/2013/03/02/gps-in-teorija-relativnosti/

Procesor nema nikakve veze s točnošću. Ako želiš milimetarsku točnost nabavi geodetski instrument: http://www.synergypositioning.co.nz/shop/GPS+Equipment/Geodetic+Receivers.html

PS cijena 10 000- 30 000 €
PS2 zašto me uvijek boli glava kad čitam zablude kao posljedicu nepoznavanja rada GPS-a
PS3: GPS je vrlo korisna stvar u brdima, ja ga uvijek nosim sa sobom.
(+1)sviđa mi se
smatjaz24. 10. 2013 20:40:53
pohodnik i Bojan, oba imate pravo, kao što se ljudi razlikujemo po načinu vožnje automobila, tako se razlikujemo i po planinarenju. Činjenica je da je GPS pomagalo čije djelovanje treba izuzetno dobro poznavati, jer inače iz Kopra umjesto u Mursku Sobotu parkiraš na Jesenicama. Također nudi ogromno podataka i pomoći s kojima neki ne znaju i ne žele pomoći. Kao i neznanje čitanja zemljovida ili planinske karte, nepoznavanje GPS-a za upotrebu je potpuno beskorisno i još više opasno! Zato vam kažem ovako: kad GPS upoznaš u detalje, kad upoznaš njegove mogućnosti i funkcije i kad duboko upoznaš njegova pravila, tek onda možeš vidjeti što ti od toga odgovara a što ne. Druga priča je da su ljudi hodili, plovili i letjeli oko svijeta već nekih 1000 godina i uspijevali doći do cilja (no neki su se i izgubili ili stigli krivo - Kolumbo umjesto u Indiju u Ameriku, dalo bi se i sada bez njega što je istina, ali nam sve olakšava, što je na kraju krajeva i zadatak pomagala (medu ostalim auto je i pomagalo, za što god ga već koristite a ne?). Do ove godine sam i ja prepletao ogromno planina i osvajao vrhove bez GPS bez problema i muke, ali s njim mi je mnogo lakše, posebno pri planiranju pohoda i uspona, pa i na samim usponima u nove i nepoznate smjerove, jer ih unaprijed unesem i njime samo provjeravam ispravnost moje planinarske inteligencije. Inače za sve koji nisu 100% vješti podešavanja GPS-a i unosa poznatih staza i tura na raspolaganju su i oni koje vam dostavljamo na hribi.net već gotove GPS staze (ili po domaće planirane i već prohođene staze korisnika GPS) na linku http://www.hribi.net/gps.asp i http://www.hribi.net/gpsvprasanja.asp gdje samo odaberete stazu koju želite preći i s malo naravno obveznog računalnog znanja i uz pomoć uputa na hribi.net jednostavno unesete u svoj GPS uređaj i krenete na put, bez par sati mučenja pred računalom kad samo stvarate planiranu stazu. Često si prepišem već gotov plan staze i usporedim sa svojim koji sam napravio prije uspona, a zatim oba i sa tragom koji sam napravio na usponu i moram reći da gotovo nema odstupanja ako zanemarimo odstupanja koja je Bojan spomenuo zbog slabog signala satelita iz ovog i onog razloga. U privitku je primjer staze prošli tjedan na Stegovnik gore kroz prozor i dolje kroz sedlo. Imam li pravo?velikijezikvaljanje
PS: uvijek nosim oba pomagala planinsku kartu i GPS (također zato što sam zaboravio napuniti baterije pa mi se ispraznio), tako da kartu gledam uglavnom za vrijeme pauza ili prije odmora GPS pak koristim za vrijeme hoda, jer bi vjerojatno s kartom metar x metar bilo teško se okretati recimo po Kamniškim Alpama, posebno kad se spusti magla ili se smanji vidljivost.
lp Matjaž
1
sviđa mi se
ljubitelj gora28. 10. 2013 23:36:52
Ako bi imala GPS, sigurno bi se vratila natrag na polazište:
http://www.grs-trzic.si/novice.php?pid=332
TOPO karta, može i samo adria bez visinskih crta.1
sviđa mi se
IgorZlodej29. 10. 2013 09:05:34
@lg teško se vratiti natrag na izhodište ako teren postane prezahtjevan, ako si prestrašen i nesiguran i ako je tu još noć. Tu ti ne pomaže nijedan GPS, jer glava ne može više, noge također ne bez pomoći.
(+5)sviđa mi se
smatjaz29. 10. 2013 09:17:25
Igor u takvoj magli kao na fotografijama članka, još kako pomaže GPS. Također moraš uzeti u obzir da ako imaš pripomoćak ti i glava drugačije radi, ako je tijelo na kraju onda možeš iz GPS-a barem poslati koordinate ili približnu poziciju s zemljevida jer inače zbog magle ne obvladuješ. Put natrag po GPS-u koji je nacrtao mnogo je lakši jer si ga već prošao i poznaješ i znaš koliko je opasan, što ne vrijedi za nastavak puta osim ako si ga već prošao dobro poznaješ, nemaš ga nacrtanog u GPS-u. Ukratko, ako svoj GPS dobro obvladaš u takvom slučaju ti je od velike koristi. Slažem se s tobom da ako u nečemu od toga nisi siguran, ne gura ni naprijed ni natrag i koristi ono što imaš da pozoveš pomoć. O nedovoljnoj opremi bolje ne ovdje jer je to "never ending story", zato moj ruksak teži cca 18-20 kg na svakom usponu iznad 1200 m - uglavnom za nabiranje kondicije i snage u nogama, i sve što trebam je unutra - komplet zimska oprema i ljeti, jer sam sredinom ljeta naišao na iznimne zimske uvjete koje sam rješavao s "nepotrebnim kramom" kako kažu neki kad me gledaju. Istina da u 99% slučajeva trebaš 10% te opreme, ali u 1% ti daje mogućnost da nastaviš. Tako je i s GPS-om, kad je lijepo vrijeme i bez problema služi samo za igru i bilježenje info, jer je vidljivost hribovja dovoljna da se ne izgubiš i posjetitelja koji pomažu na putu dovoljno. Kad ti pak "zagusti" želiš imati sa sobom osobnu službu spašavanja. mežikanje
(+2)sviđa mi se
jedriličar29. 10. 2013 10:16:38
Meni je najgore što piše u izvještaju GRS-a da su muža našli odvojenog od žene, i to kako se da zaključiti, ne na par metara ....
Pa koji to odgovoran čovjek u takvim uvjetima pušta svoju ženu samu ???? zmeden
(+3)sviđa mi se
BorisM29. 10. 2013 11:44:37
Možda je bježao od nje. mežikanje
(+3)sviđa mi se
ZoranV4. 11. 2013 16:23:48
Imam na mobitelu aplikaciju Share where. Aplikacija po primljenoj sms-u od određene osobe sama odgovori s točnom lokacijom. Dakle ako imam gsm signal me može cura bilo kad pronaći u planinama na +/- 20m točno.
Poruka sadrži koordinate i generirani link na google maps s mojom lokacijom.
Ako idemo u gostionicu se to naravno isključi nasmeh
(+3)sviđa mi se
pohodnik384. 11. 2013 17:43:33
Ne pričaj previše o tome jer će naš šef odmah htjeti da svi to namontiramo na telefonezavijanje z očmi
sviđa mi se
ljubitelj gora4. 11. 2013 17:45:30
Samo ne znam, kakve koristi bi imao od GPS-a na bezputju, recimo TOPO karta na slici.
čemu GPS na bezpotju, ovo je Travnnikov dolina, Travnik, Plaški Vogel, bio gore prošli mjesec.1
sviđa mi se
lynx4. 11. 2013 18:16:58
vrlo korisno ako se izgubiš ili vidljivost nestane, posebno ako si snimao vlastiti trag. I za one koji hodaju po azimutu. Podloga je samo bonus.

... što je sve već rečeno. zavijanje z očmi
(+1)sviđa mi se
smatjaz4. 11. 2013 19:39:28
LG, 1. Uglavnom za igranje s podacima kad se vratiš s ture. 2. Možeš nacrtati trag, pretvoriti ga u plt datoteku, objesiti na hribi.net i zaraditi pivo od nekoga kome će dobro doći. 3. Ako slučajno "zagusti" u magli, tami ili kako drugačije, možeš se vratiti po crnoj crti koju je aparat crtao za tobom kad si još išao naprijed i vratiti se na izhodište. 4. U nevolji možeš očitati geo širine i dužine prilično točno (kad je vidljivost nula, prohođeni put je jako relativan i nemaš osjećaj je li 1 ili 5 km), prije nego glava i tijelo odustanu, što je jako važno za sužavanje područja spasiteljima kad te traže. 5. Na GPS-u imaš na karti oko tvoje pozicije označene vrhove (da, približno znaš gdje si ako poznaješ teren) i plastnice koje ako znaš čitati kažu što je pred tobom - brežuljak ili provalija, OPREZ: sve zajedno nije vrijedno "pocepanog groša" ako uređaj ne poznaješ do tančina!!! ........ dok si pri nultoj vidljivosti s zemljovidom ili kompansom ne pomažeš sebi puno. Ako je lijepo vrijeme, sve te stvari uopće ne trebaš jer iz Julijaca ionako vidiš do Pohorja i osim toga u planinama tada toliko posjetitelja da možeš skoro svakih nekoliko metara pitati smjer nekoga - kao da su markacije.
Lynx, jesam li dobro napisao?jezikmežikanje
Ne uzmi loše ono što je napisano nego duhovit opis korištenja GPS-a, jer sam dobio dojam da sam se mojim opisima nekom malo zamjerio iako nije moja namjera ovdje pametovati nego samo savjetovati, s obzirom da ove vrste uređaja (Garmin) prilično dobro poznam, barem one koje imam jer tehnika ide svjetlosnom brzinom pa joj ni ja ne pratim najbolje.
U svakom slučaju pamet u glavu, sretno i siguran korak.
Na prvoj fotografiji vijoličasta nacrtana staza (plan puta) koju sam napravio za planiranje ture ili ju je netko već napravio, objesio na hribi.net, ja sam je samo prebacio u aparat. Crna crta je već prohođeni put.
lp Matjažmežikanje
1
2
(+1)sviđa mi se
keber14. 11. 2013 20:35:14
No, ako oduzmem analizu puta, GPS je najkorisniji upravo na bezputjima i nepoznatim neoznačenim stazama, posebno ako prije učitaš (na ovaj ili onaj način) barem približni put gdje bi išao. To koristim više za planinsko bicikliranje po nepoznatom jer su naša gorska bezputja prilično premalo bezputna. Ali kad sam prvi put išao od Komne do doline Triglavskih jezera kroz 2-4 metra snijega bez prethodnih tragova i izuzetno maglovitog poznavanja terena, GPS trag bi bio strašno koristan.
(+1)sviđa mi se
lykos8. 11. 2013 00:01:25
nekoliko starija stvar, ali komu može razbistriti sliku: http://www.volontar.net/javno/clanki/uporaba%20gps%20v%20gorah%20-%20usposabljanje%20za%20vodnike%20pzs.pdf
sviđa mi se
ljubitelj gora8. 11. 2013 11:16:25
U Topo karti nedostaje puno staza, dobro služi samo za direktne spuste do staze na navigaciji i sami vrhovi, inače uglavnom iskustvo, orijentacija, poznavanje...
sviđa mi se
Janez528. 11. 2013 12:08:12
Koliko je GPS koristan ovisi o tome koliko ga znaš koristiti i zašto ga koristiš. Za hodanje po domaćem brijegu gdje poznaješ sve staze, stvarno je više za statistiku. Ako pak ideš u inozemstvo i pripremiš se kako valja unaprijed, odvest će te do izlazne točke i put kojim planiraš ići imaš označen na GPS-u. Zato je GPS korisna naprava. Ali u planine smo hodili i tada kad GPS-ova još nije bilo.
sviđa mi se
lykos8. 11. 2013 17:45:39
@LG:AdriaTopo što se tiče staza/prometnica stvarno je jedna velika zbrka. Glavne ceste su nekad označene kao stazice, staze mogu biti unesene kao asfalne ceste ili su iste boje kao izohipe...
@Janez:Potpuno se slažem. Što se tiče zadnje misli tako je: u planine smo hodili i kad nije bilo npr. mobitela i goretexa, danas su te stvari dostupne i mogu biti vrlo korisne.
sviđa mi se
smatjaz8. 11. 2013 19:28:13
lykos, pod tvojom definicijom topo karte se potpisujem, stvarno ne znaš je li crta na njoj stazica ili seoska - kolovozna cesta, sve je isto !!! Stvarno bi u slovenskom prostoru trebali kartu koja bi to riješila i uklonila tu mane, da bi korisnik znao do gdje je cesta ili staza prolazna za vozila tj. do gdje se može doći vozilom i ostaviti ga tamo i od gdje dalje se ide pješice. Do neke mjere to rješavam mapsourceom, kad imam učitane karte Europe i Adriaroute gdje mogu pri planiranju puta "skakati" između karata i tako djelomično utvrditi do gdje je cesta i od gdje dalje pješačka staza, ali samo djelomično, najviše si pri tome pomažem klasičnom papirnom kartom !!! Dakle danas mi ne preostaje ništa drugo nego pročitati upute za pristup vozilom do izlazne točke s interneta (hribi.net) i tek onda unosim trag u uređaj i odlazim dalje. To je lijepo riješeno na papirnatim planinskim kartama. Primjer karta KSA ima točno nacrtano do gdje je do Kamniške Bistrice asfaltirana staza, zatim od nje do Jermance (ne vješajte me zbog toga - znam da je sada odande promet zabranjen!)makadamska staza i od Jermance dalje se natančno vidi da se nastavlja kao pješačka staza....itd, do Kamniškog sedla. I budući da je takva karta već napravljena, mislim da u dobu računala (karta KSA je vjerojatno na nekom računalu da je kasnije mogu preštampati)ne bi trebalo biti problem pretvoriti je u datoteku koju bi uređaji mogli prepoznati. Ako to netko napravi odmah je kupujem. Ali očito nema interesa, ili možda ipak nije tako jednostavno, to ne znam jer se ne razumijem u to. I budući da postoje planinske karte cijele Slovenije, netko tko se razumije mogao bi ih spojiti u jednu navigacijsku kartu koja bi bila stvarno korisna. Što vi drugi mislite o tome? Slažem se da se naravno može i bez sve te stvari, ali zašto ako postoji i olakšava sve. Čak je i špiljski čovjek izumio alat da si olakša rad, iako ga je i bez toga obavio.nasmehcool
Svim zajedno siguran korak s ili bez .......karta, garmina, uputa......kojima je i lijepo ako nisi posvađan s njima.
lp Matjaž
sviđa mi se
ljubitelj gora8. 11. 2013 20:05:17
Može se popravit u jednom web programu, jučer sam na bezstaznom terenu uključio topo kartu na Nokia X6 pa se snađi. S slike se ne da razabrati gdje je rušlje, gdje su podrte rake, gdje je neprohodan svijet, vidi se samo travnata površina (bijelo), šumska površina, neke stazice, točke vrhova, koće.... Da bi ondje oko išao direkt dol bi ravno pao u taj svijet podrtih neprehodnih grap, to bi za direktne dobro došlo na Pokljuki.
1
sviđa mi se
lynx8. 11. 2013 22:24:34
Ja madona, ne, sad već pretjerujete.

Bolju topografsku kartu napravili su kod info@kje.si , ali ne znam prodaju li je bez svog programa.

sviđa mi se
Stranica:1234567
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo registrirati.
         
Copyright © 2006-2026 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Privatnost i kolačići