Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Korisničko ime:
Lozinka:
Prijava
Još niste registrirani? Registracija.
Zaboravili ste lozinku?
  
Anketa
Ali ste letos bili na Velikem Snežniku (1796 m)?
Glasaj

Novi bivak II

Print
Macesna22. 05. 2015 23:41:27
Škoda, da ni bilo kake javne razprave zainteresirane javnosti planincev, alpinistov o tej zadevi. Slike načrtovanega novega bivaka na Jezerih, ki naj bi ga zamenjali letos poleti, se mi ne zdijo prav nič obetavne - ne v estetskem smislu in še manj v funkcionalnem.
všeč
lynx23. 05. 2015 00:13:17
Rendri so brez opreme, tako da o funkcionalnosti težko smiselno sklepamo.
všeč
viharnik23. 05. 2015 08:45:33
Komotažo v obliki spalke se v gorah vedno s seboj prinese.
Bivak pa bo precej toplejši, mnogo večji, zatesnjen proti vetru in vlagi in tudi miši, ko boš na II kdaj prespal, ne bodo letale čez odejovelik nasmeh
Na Jezerih je eden lepših krajev v Julijcih nasploh, če ne drugega zaradi izjemnega razgleda na Triglavsko severno steno, sam Triglav, kakor tudi celo dolino Vrat.Spomladi je kraj tudi pripraven za turno smuko iz Rokavške škrbina, Šplevte, izpod Oltarja.
všeč
Macesna23. 05. 2015 13:02:23
Z neobetavno funkcionalnostjo mislim predvsem na toliko steklenih (pleksi steklo?) površin: kako bo notri toplo, če bo toliko stekla, kjer gre toplota ven, hkrati pa je videti, da bo novi bivak precej večji od sedanjega?
Meni se zdi to bolj podobno panoramski savni ali pa različici elitnega hotela v Zermattu ali Grindelwaldu. V bivaku, ki stoji v tako neusmiljenem svetu, pa je fajn, da se skriješ v luknjo, v brlog, da se zavaruješ pred zunanjim, to je koncept visokogorskega bivaka. Nikakor pa nimaš potrebe, da bi zijal ven in estetsko kontempliral ob pogledu na prekrasno okolico. To počneš, ko si zunaj, v dejavnem stiku z njo.
(+3)všeč
mero5523. 05. 2015 14:00:47
Bivak pod Grintovcem si lahko vzamemo za vzor, se pozna da ga je projektiral arhitekt-alpinist. Tole je pa ena sama poza.
Predvsem pa je problem vandalizem in kampiranje " Čehov ".
všeč
Branee23. 05. 2015 14:27:49
Bivak kot tak je bil dotrajan, torej pozdravljam menjavo, je pa res, da je precej pretiravanja v dizajnu..
všeč
smolko23. 05. 2015 14:49:39
Uničujemo planinsko zgodovino, nikakor ni dotrajan. Je preprost, majhen, funkcionalen objekt, ki je in bi še zadostil vsem potrebam Zamenjal ga bo objekt, ki po mojem nikakor ne sodi v tako prelep in neokrnjen del naših gora. Viharnik mislim, da je bil stari bivak kar dobro zatesnjen proti vetru, za miši v njem so krivi obiskovalci, ki ne zapirajo vrat in puščajo hrano v njem. Turnih smučarjev pa je tu izredno malo saj sončna stran poskrbi, da za malo užitka daleč nosiš smuči. Macesna povsem se strinjam s tabo.
(+3)všeč
Branee23. 05. 2015 15:46:25
se ne strinjam z napisanim, en bo se strgane stumfe nosu pa bo reku dobri so. Se pa strinjam, da so s temi novimi bivaki zgresili smernico in samo definicijo kaj je bivak oz kaj prestavlja, zgledajo bolj kot wellnes centri in njihov moderni stil nima prostora v gorah..(ce razmisljam mal naglas)
(+2)všeč
VesnaM23. 05. 2015 15:55:50
men se zdi pa čist ured. Sej ne gremo v hribe po luksuz. In tale nov bivak res ne bo pasal v to okolje... Js bi pustila te konce takšne kot so.
(+4)všeč
dprapr23. 05. 2015 16:10:24
Bivaki so pri nas preživeta zadeva. Aktualni so bili takrat, ko se je še hodilo v gore z javnim prevozom, ki te je odložil daleč od vrhov. Ni bilo mogoče opraviti ture v enem dnevu in je bil bivak zelo dobrodošel. Še posebej bivaki pod stenami.
Če pa sedaj nekdo, ki pride iz Vrat, potrebuje tam zgoraj bivak, potem je to verjetno stvar romantike ali poznega odhoda od doma. Lahko pa se hitro vse sfiži, če je poln tujcev.
Kakšen bivak pa sodi tja gor (po moje nobeden), pa je stvar stroke.
všeč
Urbban23. 05. 2015 16:31:33
Bivak zgleda res moderno, ampak... sej verjetno je tudi zdajšnji bivak leta 1937, ko so ga postavili, zgledal moderno... Nič napačnega ne vidim v tem, da se obnovi dotrajane bivake, res pa da bi bilo najboljše, da se z njihovo zasnovo ukvarjajo arhitekti, ki so hkrati tudi gorniki.
(+2)všeč
viharnik23. 05. 2015 16:32:59
Ne vem, če imamo mi res takšen estetski čut, da prekašamo celo talentiran krog arhitektov, ki so experti prav na tipu gorskih bivakov in severnih predelov naše poloble.
Bivak pod Kotovim sedlom je res med drugimi skonstruiral med drugimi sin pokojnega alpinista Kunaverja, vendar tudi trojna zasnova na Jezerih ne bo od muh.Na slikah se sprva predvsem opazi ostrešje bivaka, ki je povsem dobro načrtovano in se špice z malo naklonskimi koti prelivajo čez celoto.Kot drugo še nobeden bivak ni in ne bo brez izolacije, že samo znotraj je opaziti veliko lesa, ki bo vmes po prekatih tudi verjetno še dodatno izoliran.
Glede rabe in nerabe bivakov, pa mislim, da že samo vreme kroji usodo gornika na gori (veter, nenadni mraz, sneg kot sedaj, pozen vzpon in prenočitev, potem je možno si skuhati topel čaj v zatišju, ujeti zjutraj vzhod sonca, potem ob reševanju, ko je ponavadi slabo vreme je nepogrešljiva logistična točka).Tudi tujci, ki se pripeljejo od zelo daleč, bodo lahko uporabljali bivak, pa za razne tečajnike plezanja itd.
Ne vem, ali sem sam tako butast ali samo berem butaste komentarje?zmeden.
všeč
francimedved23. 05. 2015 16:33:46
Nekateri tujci bivake uporabljajo - beri izkoriščajo za brezplačno prenočevanje. Vanj se naselijo kar za nekaj dni, prinesejo hrano in pijačo ter tam ostanejo. Kaj hočeš boljšega, zastonj hotel na lepi lokaciji.
(+2)všeč
viharnik23. 05. 2015 16:35:54
Saj imamo gorsko stražo TNP pa naj preverjajo tako kot v Švici, Avstriji in naredijo red, imajo vsa pooblastila.
(+3)všeč
francimedved23. 05. 2015 16:53:22
Tukaj pa ni Avstrija ali Švica, je Slovenija.mežikanje
(+2)všeč
jax23. 05. 2015 17:50:13
@VesnaM
men se zdi pa čist ured. Sej ne gremo v hribe po luksuz. In tale nov bivak res ne bo pasal v to okolje...

No ja, saj tudi zdajšnji bivak je ena železna konzerva, ki čisto nič ne paše v tisto okolje. Ampak skozi leta in desetletja smo se ga pač navadili. Tako kot se bomo tudi tega. Tako da - glede tega, kateri bolj paše kam, jaz res ne vidim posebne razlike.
(+1)všeč
jax23. 05. 2015 17:52:39
@dprapr

Bivaki so pri nas preživeta zadeva. Aktualni so bili takrat, ko se je še hodilo v gore z javnim prevozom, ki te je odložil daleč od vrhov. Ni bilo mogoče opraviti ture v enem dnevu in je bil bivak zelo dobrodošel. Še posebej bivaki pod stenami.

No, vprašaj nekoga, ki je že šel kdaj plezat kako smer v ostenje Škrlatice, Rakove špice ali Rogljice, če enka pride prav. Pride, še vedno, pa avto gor ali dol. Dvojka ima mogoče res od vseh bivakov še najmanj smisla, pa vendarle - razna dolga grebenska prečenja tudi ta bivak še vedno zelo olajša. O ostalih pomembnih koristih bivaka pa je že viharnik precej povedal ...
(+3)všeč
ana23. 05. 2015 18:50:12
Takšna oblika je popolnoma zgrešena za naše hribe.

Zakaj ne pokličejo za nasvet g. Žaklja? Človek je naturščik in naredil je tri bivake v naših gorah. Verjetno pa jim je ispot časti. Ti novodobni arhitekti hribov niti iz doline ne razumejo.
všeč
Daaam23. 05. 2015 19:01:38
Ne vidim razloga zakaj obstoječe bivake ne bi "pomladili" Dejstvo je da so "piksne" stare. Imajo dušo, ki jo pa z leti lahko pridobijo tudi novi bivaki. Oblika/arhitektura kakršna koli že je/bo, itak nikoli ne bo vsem všeč. Dostikrat si damo tujino za vzgled in če primerjamo razne sodobne koče v Švici, Avstriji, Franciji, Italiji ipd.. potem lahko rečemo, da bo tale naš bivak čudovito vpet v okoljevelik nasmeh Lahko se prepiramo v nedogled ampak končno besedo ima upravitelj in njegova volja velja!Kakšno steklo ima in ali je to smiselno je samo iskanje razloga ker je pač nekdo v osnovi proti novosti, Meni osebno bi bilo všeč da bi "iz varnega zavetja" preko stekla gledal divjanje narave ob vremenskih nevšečnostih...Kako je to funkcionalno uporabno ne vem ker nisem strokovno usposobljen za take zadeve.Če bo bivak večji bo temu marsikdo hvaležen, sploh tisti ki so pri zdajšnemu morali spalko raztegnti zunaj ob polni zasedenosti le tega. Res je, da se načeloma da doseči vsak hrib/goro v Sloveniji v enem dnevu, vendarle zakaj bi bili bivaki preživeti, če je pa tako fino skočit npr. v petek popoldne po službi do bivaka in zgodaj zjutraj dalje kamor koli že in še veliko več je razlogov zakaj je bivak smiseln. Problem ljudi ne glede na narodnostjezik, ki se naselijo v bivake za več dni bi morali rešiti inšpekotrji TNP-ja samo kaj, ko pa njihovi Clio-ti in podobne jeklene mrcine četudi imajo 4x4 pogon ne "pribrcajo" do objekta. Vsi pa tudi ne delajo samopromocije po blogih in ostalih straneh, češ koliko dni smo pa preživeli v bivaku nasmeh Novi bivak očitno postaja realnos, in najboljše je da se čimprej sprijaznimo z njegovo obliko pa četudi vam ni všeč. Nikakor pa to ni poseg v okolje ki bi še bolj degaradiral bližnjo okolico (nič bolj kot stari bivak). Zelo povečanega obiska pa jaz osebno (lahko se motim) zaradi tega ne pričakujem..
(+2)všeč
jedriličar23. 05. 2015 19:02:11
Svaki bivak bi po moje trebao zadovoljiti dva kriterija, i to ovim redom: 1. funkcionalnost, 2. uklopljenost u okoliš ...
O funkcionalnosti ovog na slici nemam pojma (nisam nikad tamo na sreću bio), a o uklopljenosti u okoliš prosudite sami ... zavijanje z očmi
1
všeč
Stranica:123456
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Uvjeti korištenja, Kolačići