|
| peter22. 10. 2009 11:54:33 |
pa dajte već ukinite ovo propagiranje pljačke šuma. nije li po zakonu dozvoljeno uzeti 2 kg po osobi. ne cijeli kamion ??
|
|
|
|
| čokolino2. 10. 2009 14:22:33 |
Tužno, kroz mene prođe jeza kad pogledam po šumi i nađem boce, limenke, smeće.... Je li tako teško gljivaru odnijeti i praznu ambalažu. Automobili parkirani svuda. Prtljažnici puni gljiva. Još malo pa gljiva neće biti, kakvo ono pravilno rezanje i transport. Trebali bismo se zamisliti, pooštriti kontrolu i kažnjavati "ljubitelje" prirode. Tužno i sramotno! Igor
|
|
|
|
| heinz2. 10. 2009 15:09:52 |
da ne bude zabune.. slike na kojima su kamion(čki),tip u plavom puloveru.. i sve puno gljiva,- na prethodnoj stranici, su iz Rumunjske! mislim da je bilo prošle godine. no, i tamo još uvijek rastu.
|
|
|
|
| andrej7672. 10. 2009 15:31:28 |
da res je Čokolino još malo pa ih neće biti više - ni gljiva ni gljivara,jer je sezona na kraju.Kaznjavati bi trebali one koji u šumama bacaju smeće i tako da mu više takva ideja ne padne na pamet.
|
|
|
|
| andrej7672. 10. 2009 15:33:56 |
Gljivaram već dosta godina i uglavnom na istim mjestima pa do sada nisam primijetio da u šumi raste manje gljiva - prije suprotno. Držim da su šume barem nižinske mnogo više "porasle" sa smećem.
|
|
|
|
| geppo29. 11. 2009 08:48:31 |
ne bih htio ponovno potaknuti strasti koje su se razgorjele na ovoj stranici. u toplim jesenskim danima primjetno više ovih gljiva i malo sam istražio o njima. http://www.gobe.si/Gobe/ClitocybeNebularis mislim da zbog ove objave neće biti masovnih pohoda u susjednje šume..
1
|
|
|
|
| joža x29. 11. 2009 12:53:07 |
Andrejina tvrdnja ne drži u nižinskim šumama gljiva,u usporedbi sa prije 30 godina,samo još 20% ja sam namreć gljivarim već 30 godina.Isto vjerojatno za 30 godina u visinskim šumama uz takav gljivarski žar.Šteta što se nitko nije sjetio gljivarske gripe.
|
|
|
|
| andrej76729. 11. 2009 13:38:57 |
U mislima sam imao upravo nižinske dijelove - razlika je samo u tome da je sad gljivara nepojmljivo više - gljiva općenito dosta više samo da se sad količina jurčaka i lisičica dijeli na više "dijelova" 
|
|
|
|
| joža x29. 11. 2009 14:40:41 |
Moram se ispraviti gre za zapažanja u onih 10 šuma koje sam obilazim već 30 godina. U tim šumama je gobarilo nekad puno ljudi kad su se gljive prije otprilike 10 godina izrodile tako gljivača ni više pa i vretenci i lisice su vrlo rijetke. Iz toga zaključujem da pretjerano gljivarjenje može jako smanjiti rastišča. Sam još uvijek hodim u te iste šume jer mi 2-3 vretenca za večeru sasvim dovolj neću ih sušiti ili trpati u zamrzivač da bih ih kasnije kad nemaju više okusa bacao u smet.
|
|
|
|
| geppo29. 11. 2009 15:07:10 |
Ja sam gljivač ("od rođenja") Neću polemizirati (je li rast gljiva se smanjuje?). Opišat ću samo moje zapažanje. Gljivača je znatno više!! Gljive kad je sezona rastu masovno i u dolini i u višjem svijetu. Dat ću primjer! Na Smrekovcu sam počeo gljivari s kolegom prije cca. 20 godina. Preselili smo se više jer se tu dopodnevno gljivarjenje tako proširilo! Na Smrekovec se u zadnjih godinama preselilo sve što puže i hoda. Tako se u gljive nisam vozio gore već nekoliko godina - ni kolega ne. Idem tad kad žena ide nabrat (ručno!!) nekoliko litara borovnica za kućne potrebe. Tad se malo prošetam po starim rastištima - ako gljive rastu nabrat ću unatoč tome što je na Smrekovcu gljivača kao lišća i trave. Tako teoriju da gljiva svake godine manje ne podržavam. Al u tim godinama sam jako promijenio odnos prema branju gljiva. Nabirem toliko da ih pojemo kod kuće ili sve pojemo odmah što nabremo. Uvijanja i ogromnih zaliha u komori više nema. Priznajem da smo nekad bacili (žao!!) sljedeće sezone neku staklenku ili vrećicu gljiva. Ja sam se hvalio (žao!!) punim prtljažnikom! To se više ne događa!! Idem uvijek s velikim užitkom u šumu i donosim kući i fotke gljiva i gljive samo kad je nekoliko vrećica u komori prestajem (čak i ako se priča da ima gljiva za svaku smreku još puno). Lp
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| heinz11. 12. 2009 13:05:12 |
Još nekoliko prosinjskih (včerajšnjih) primjeraka: (uglavnom neprimjereno za uživanje) LP heinz!
|
|
|
|
| storžek11. 12. 2009 14:13:48 |
Slučajno sam naišao na ovu temu. I ja sam gljivač od malih nogu i jamčim da sad ima mnogo manje gljiva nego prije 40 godina kad sam svaki dan bio u šumi. Tad lisice nismo jeli jer ih je bilo jednostavno previše nego smo prodavali zadrugi. Tako se i ja osjećam krivim za izumiranje lisica; u desetogodišnjoj gljivačkoj knjizi pročitao sam da su u zapadnoj Europi već izumrle i bit će i kod nas. Za ostale gljive to ne mogu tvrditi. Na putu sa Stola preko Z.ravnine u Završnicu bilo je u jesen nevjerojatno puno crvenih mušnica. L.p.
|
|
|
|
| vojko@letimo.si14. 08. 2010 19:39:42 |
Malo sam čitao i gledao te velike trofeje gljivačke. Ja sam već od malih nogu gljivač koji ih poznaje kar neke vrste. Slažem se s nekim prethodnima koji su kritizirali te nekulturne gljivače koji uništavaju time pustošenjem po šumama. Još više me ljuti kad hodam i sam berem, kad ih kao gljivači gaze i pregaze i jestive i nejestive. Mislim da su mješane po malo svake mnogo ukusnije. Time ne štetiš šumi. Ako se ne varam gljiva je ZAČIN. Osobno idem u šumu po gljive kad ih ima i želimo ih a posebno je važna šetnja.
|
|
|
|
| skala12315. 08. 2010 23:35:34 |
Današnji prinosi. Gljivački pozdrav
|
|
|
|
| Kozorog15. 08. 2010 23:45:35 |
Iz kojeg kuta SLO si ovo izvukao...??? pa ne budi skrt pa reci mikrolokaciju... :-)
|
|
|
|
| skala12315. 08. 2010 23:49:19 |
Oko Vršiča(pravi gljivač ne kaže točnu lokaciju)
|
|
|
|
| Kozorog16. 08. 2010 02:01:00 |
Bravo, čestitam. (nisam mislio na mikrolokaciju)
|
|
|
|
| GričarA16. 08. 2010 09:18:10 |
Zašto čupaš gljive? Zar nije pravilno da ih režeš?
|
|
|
|
| skala12316. 08. 2010 21:54:48 |
Imaš pravo, samo mi dva, kad smo se vraćali s neke gore, zgrešili smo stazu i naletjeli na lisičarke (bili bez noža) Lijep pozdrav.
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.