|
| šketka20. 08. 2008 15:06:21 |
Pozdrav, molim savjetujte me kakva prehrana je najprikladnija pred pohodom i tijekom njega. Kod mene se ponekad pojavi osjećaj slabosti - ja tome kažem da mi je pao šećer u krvi, što se osjeća tako da nemam prave snage i čini mi se da ću se samo srušiti. Dakle što jesti za snagu??.
Lp Andreja
|
|
|
|
| m_a_r_e20. 08. 2008 15:40:01 |
Citiram: "Dakle što jesti za snagu??" Moje mišljenje. Ako nema prave kondicije za odabranu turu, čak ni "čudesne" energetske pločice i slična hrana neće pomoći. Uostalom su dobrodošle grožđice, neki sendvič, banane, čokolada,... mogu i energetske pločice, ali samo kao pomoć, ne kao "gorivo". Važnija od same hrane je po meni dovoljna količina tekućine, jer bez nje, na dugoj turi i jakom planinskom suncu, NEĆE ići daleko. Dehidracija osim potpune nemoći može ostaviti i druge posljedice. Sretno i pametno.  
|
|
|
|
| aljazek20. 08. 2008 15:48:35 |
Za vrijeme pohoda uopće nemam veći apetit tj. želju za hranom. Kupujem si 3 "frutabele", koje podijelim na cijelu turu. Dobro je imati i voće, najbolje naranče, jabuke itd., jer brzo uđu u krvotok. Inače, osjećaj slabosti još nisam imao, iako ponekad skoro ništa ne jedem.
|
|
|
|
| viharnik20. 08. 2008 16:40:15 |
Kao što je već rekao Mare, čuda u energetskim pločicama nema, ali postoje priznati energetski napitci vitamin-mineralni (Maxim energy drink, Activita hot sport drink) NE SVI!, koji su isprobani (vrhunski sportaši) djeluju i regeneriraju. Napitak je u prahu i pijemo ga prije i tijekom aktivnosti. Planinska voda također čini čuda! Tijekom same ture ne jedimo obilne zasićene masti, nego suho voće, smokve, banane, datulje..., kasnije nakon ture i veći obrok. Posebno je važno da redovito pijemo dovoljno tekućine i jedemo više puta po malo-nekome priporočilo, obnesemo se-imamo snage za dalje, nego jedan veliki obrok na turi. Izbjegavajmo alkohol-pivo, i kiseli krastavci-navodno ne utječe povoljno na regeneraciju mišića.Pozdrav! 
|
|
|
|
| geppo20. 08. 2008 17:20:26 |
Najveća moja potreba je po vodi! Zato me uvijek prati 1,5 plastenka i dvije stisnute limunove u vodi - koju uvijek dopunjujem ako je moguće!! Meni najviše pristaje ( i ostali su planinari - starija generacija!! ) 1 limenka tunjevine i 2 žemljice ( s tim preživimo i najveće napore od 6:00 - 16:00 ) bez problema!! Opazio sam da mi ta tunjevina najmanje opterećuje želudac. Ponekad komadić čokolade u usta za vrijeme kratkog odmora! Lp
|
|
|
|
| šketka20. 08. 2008 19:44:16 |
svima najlepša hvala na odgovorima, mislim da je kod mene možda glavni problem- stvarno, ne pijem puno tekućine. u subotu krenula na Stol, pa ću probati više piti. Inače mi je i moja lagana užina najčešće tuna i komad ražnog kruha, pa banane i suho voće, jer i ja ne podnosim takozvani težak želudac. Još se preporučujem za neki prijedlog. Hvala svima, Andreja.
|
|
|
|
| MartinaZ20. 08. 2008 20:01:13 |
Ne baš stručni savjet, ali samo još jedan prijedlog. Meni razne energetske pločice, čokolade i druge slatkiše baš ništa ne pristaju. Kad dobijem "švoh" noge, dva puta ugrizem u sendvič s puranom zrezkom. Više puta po malo i nemam baš ništa teškog želuca. Pijem naizmjenično: na jednom postanku Isostar, na sljedećem vodu i tako dalje... Meni se "švoh" osjećaj prilično često pojavljuje i nije (bar kod mene) ništa povezano s kondicijom. Neki motorčić jednostavno malo više troši, pa treba nadoknaditi 
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| briner20. 08. 2008 22:05:03 |
Nakon razgovora s mnogima koji idu na veće ture već pred turu se najedu testenama. Kažu da idu u brdo kao kamzovi.
|
|
|
|
| m_a_r_e20. 08. 2008 23:44:25 |
Zanimljivi odgovori, očito vrlo zanimljiva tema s obzirom na odziv. A bez obzira na sve odgovore, još uvijek sam uvjeren da je kondicija ona koja te gura u klanac. Naravno prehrana je važan faktor, jer kažu da moraš nadoknaditi količinu izgubljenih kalorija odmah, ovisi o svakom pojedincu kako će to nadoknaditi. Ali da bi s prehranom (npr. testeninama) dobio veću snagu u odnosu na fizičku spremu, nema šanse. Možda u psihi, ako u to vjeruješ (što je također nešto), ali ne u snazi.   Stoga; više puta po malo, vrijedi za hranu i tekućinu, odabir ture prema fizičkoj spremi - već mnogo puta provjereno.
|
|
|
|
| bojanv21. 08. 2008 10:19:30 |
Slažem se s Maretom - odabrati turu primjerenoj svojoj kondiciji. Naravno u svakom slučaju može doći do umora. To može biti posljedica više faktora (loš dan, dehidracija...). Ali ture (osobito duže), dobar način da se smanji nekoliko kilograma. Zato bih preporučio da se umjesto hrane više pije. Na dužim turama koje traju nekoliko sati, nužni su izotonični napitci itd. Osnovna priprema toga je (da se ne kupuje što god)prstohvat soli i žličica šećera. Sretno!
|
|
|
|
| lepenatka15. 09. 2008 17:53:59 |
Slažem se da je najvažnija fizička spremnost...vrsta hrane koju svatko uživa ovisi i o metabolizmu. Većina si može pomoći i suhim voćem, čokoladicama...Ja imam upravo s tim problema. Eksperimentima sam utvrdila da direktnog šećera uopće ne smijem unositi jer mi se počne vrtjeti, tresu noge,...ukratko..efekt je baš suprotan. Zato unosim cjelovito zrnat proizvode, kombiniranu hranu...itd...Pa ide..i 10 sati na dan. Dehidracija pa je najopasnija. Lp
|
|
|
|
| SaschaC16. 09. 2008 07:11:09 |
Dehidracija je doista problem, ali nije jedini. Tijekom znojenja se izluči puno soli, minerala, stoga ih treba nadomjestiti i voda nije dovoljna (bar ne na dužim turama), zato preporučujem ili izotonične napitke ili praške koje koriste fitneseri nakon vježbanja (jer gubitak minerala u tijelu može imati teške posljedice, čak smrt u ekstremnim okolnostima). Svaki put kad se zaustaviš, nužno je nahraniti želudac da ne počne "jesti" mišiće, stoga mu treba dati nešto - ili takozvani proteinski napitak ili neku energetsku pločicu. Sama sam bila vrlo protiv tih proteinskih napitaka, ali postoje i vrlo kvalitetni koji su prirodni, napravljeni od sirutke.
|
|
|
|
| viharnik16. 09. 2008 07:51:33 |
SaschaC, točan opis i sve to potpuno drži!Tijelo pak može, nakon pravovremenog unosa prirodne hrane, i uskladiti potrebne minerale i vitamine.Proteinski napitak je samo višnja na torti, u jačem trošenju energije...LP-Rok.
|
|
|
|
| flapho16. 09. 2008 09:46:37 |
Pozdrav - Kao što neki spominju važno je tijekom hodanja imati dovolj tekućine sa sobom, hrana nije tako važna. Ja sam si kupio 2l meh sa cijevčicom koju pričvrstimo na naramenicu ruksaka i možemo piti po gutljajima malo po malo tijekom hodanja, a ne treba skinuti ruksak. U meh obično stavljam energetski napitak Isotonik u kojem su soli i elektroliti koje gubimo znojenjem.Što se hrane tiče za jednodnevne ture uzmem voće i neke suhe grožđice.
|
|
|
|
| piko16. 09. 2008 09:59:09 |
Sve prilično ovisi o uvjetima pohoda...tempo, trajanje... pri intenzivnijem višesatnom tempu nikako ne posezite za raznim sendvičima s takvim i takvim salamom, po mogućnosti još s majonezom i masnim sirom...!!! uživajte što više manjih energetski bogatih obroka...sendviči s džemom, energetske pločice, energetski geli i izotonične pijače. Dva do tri dana pred naporom uživajte proteinske obroke i puno vode....pri višednevnom naporu proteinski obroci samo pred dužim odmorom...uveče... Odmah pred naporom i povremeno tijekom preporučuje se unos BCAA aminokiselina, za sprječavanje razgradnje mišića i kao dodatna energija mišićima.....NARAVNO sve to ne pomaže ništa ako prije nismo odgovarajuće kondicijski pripremljeni....i puno užitaka....
|
|
|
|
| piko16. 09. 2008 10:01:23 |
Ispravljam se....dva do tri dana pred pohodom...testeninske obroke i puno vode!!! ispričavam se
|
|
|
|
| panda16. 09. 2008 11:07:52 |
Piko: kako se onda razgrađuju mišići? mislio si vjerojatno mliječnu kiselinu koja se pojavljuje ili nešto drugo? 
|
|
|
|
| jurc16. 09. 2008 11:15:44 |
Ako po većim naporima mišića ne regeneriramo pravilno, može doći do kataboličkog stanja. Malo više po domaće. Mišićna vlakna se zbog napora natrgaju - kao da vučemo konopac i počinje se trzati na nekim krajevima. Ako nakon treninga i kasnije tijekom dana ne unesemo dovoljno proteina ne možemo osigurati tijelu da obnovi te naše mikro oštećenja u mišićima ("natrgani konopac"). Ako to radimo dulje, može doći do oštećenja mišića ili teškog muskelfibra. Lijep pozdrav, Jure
|
|
|
|
| JanaG16. 09. 2008 13:29:45 |
Flapho....gdje se kupuje takav meh s cijevi? Hvala unaprijed za informaciju.
|
|
|
|
| piko16. 09. 2008 14:24:13 |
Kod većih opterećenja, odnosno višeg srčanog udara nad cca160 ud/min (kod cca 30 godina), tijelo nije sposobno crpiti energiju iz naših "mogućih" masnih zaliha, pa ih prvo troši iz jetre, odmah zatim počinje "spaljivati mišiće". Iz tog razloga vrlo važno kod takvih opterećenja osigurati odgovarajuću količinu BCCA aminokiselina koje to sprječavaju.
|
|
|
|
| panda17. 09. 2008 09:24:42 |
jurc: "musklfiber" nije natrganje mišića nego upala mišića zbog prevelikih opterećenja kojima mišići nisu navikli. Ako je čovjek dovolj treniran, musklfibra nema ili zanemariv. Janag: meh s cijevi (različitih kapaciteta) može se kupiti u Hervisu ili Intersportu. I u Maya maya trgovinama. Odaberi sama. 
|
|
|
Za objavu komentara morate se prijaviti:
Ukoliko još nemate korisničko ime, morate se prvo
registrirati.